Crystal Key 2 The Far Realm



Elany gezegenindeki tüm ruhların varlığını kontrol eden güç çalınmış durumda.Gizemli bir yabancı tarafından bırakılmış yıldız kapısının yardımıyla kendi gezegeninizden kaçıp ana vatanınıza yardım bulmak amacıyla bilinmeyen dünyaları dolaşmaya başlıyorsunuz.Robotlarla dolu bir ada,Merarinin ışıksaçan kuleleri,bir çöl kazısı,Baliale karşı direnen tuhaf bir denizaltı ırkı bu yolculuğunuzda karşılaşacaklarınızdan bir kaçı sadece.1 GB

A malevolent power has stolen control of all the souls of Evany, and you alone have survived. With the help of a star portal left behind by a mysterious visitor, you escape your imprisoned planet and find yourself alone in a vast galaxy of unknown worlds, desperate to find help for your beleaguered home. Journey to an island of robots, a mysterious abandoned desert dwelling, and the sparkling glass towers of the Merari, an ancient sea people who are involved in the resistance against the Balial, to solve the mystery behind The Far Realm. Find clues and resolve situation-type problems and logical puzzles to stop the Balial from completing Ozgar's diabolical plan.1 GB


System Requirements / sistem gerekirliği:

* Windows 98/ME/2000/XP
* 600 MHz Pentium III or equivalent (800MHz Pentium III or Equivalent Recommended)
* 64 Mb RAM
* 16x CD-ROM drive (24x CD_ROM Drive Recommended)
* 32MB DirectX Compatible 3D Video Card
* Directsound compatible sound card

Part 1 indirmek için tıklayınız-Click to download Part 1
Part 2 indirmek için tıklayınız-Click to download Part 2
Part 3 indirmek için tıklayınız-Click to download Part 3
Part 4 indirmek için tıklayınız-Click to download Part 4
Part 5 indirmek için tıklayınız-Click to download Part 5
Part 6 indirmek için tıklayınız-Click to download Part 6
Bu Oyunu Paylaşın :
Comment Page :

+ yorum + 92 yorum

10 Mart 2010 18:29

Oyunu gündüz biraz inceledim. Arkadaşların yüklemesini beklerken uzun çevirileri yapıp yazayım dedim ben de.Özellikle günlükte yazanların oyunun devamı açısından önemli olacağını düşündüm.

Olay Evany diye bir gezegende başlıyor. Bizim oynadığımız karakter Call adında genç bir çocuk. Anlattığına göre gezegenlerine Ozgar diye birinin ordusu saldırmış. Sonrasında tüm insanlar bir hastalıktan etkilenip zombi gibi dolaşmaya başlamışlar. Bir gün Call’ın anne ve babası ortadan kaybolmuş.
Oyun başlıyor. Caddede ilerliyoruz. Birden uzay gemisi gibi bir şey önümüzde duruyor ve bir kadın iniyor. Adımızı sesleniyor. Sonra iki muhafız gelip onu götürüyorlar. Kız kimdir, nereden geldi bilmiyoruz.Gemiye doğru ilerliyoruz,yerde bir kristal anahtar ve kızın PDA’i var. Düşürmüş. Onu açıp okuyoruz. İçindeki bilgilerin önemli olacağını ve oyunu anlamamızı kolaylaştıracağını düşündüğüm için çevirdim. Yazıyorum. Sonrasını birlikte keşfedeceğiz.

10 Mart 2010 18:30

ATHERA’NIN GÜNLÜĞÜ
Ges 13:50:5 Geshona yarım saat önce vardık. Eski Bilim karakoluna ulaşıldı. Bu yer neredeyse 20 yıldır el değmemiş olduğu halde benim evimden daha temiz. Önce kamp kuracağız, araştırmaya daha sonra başlarız
Ges 13:50:5 Bu lab.da bir nuller( iz gizleyici) olduğuna inanabiliyor musunuz. Dosyalarımıza göre buradaki araştırmacılar iyi, durumdan etkilenmemiş. Herhangi bir kargaşa izi de yok. Oysa Arkonian bilinen bir kolonidir. Demek ki nuller burayı Ozgar’ın gözünden gizlemiş.
Ges 14:50:5 Babamdan bana şans dileyen bir çağrı aldım. Başaracağımdan emin olduğunu ve Arkorianın bu iş için benden daha iyisini seçemeyeceğini söylüyor. Övgü dolu sözlerin için teşekkür ederim. Umarım düşündüğün gibi olur. Şimdi Suralona gitmek üzere yola çıkıyorum
Suralondaki yıkımı duymak ve görmek birbirinden çok farklı . Gavinin anlattığına göre Ozgarın uyduları şehri yerle bir etmiş ve esas amaç ezici güçlerini iyice hissettirmekmiş. Burada koloni hükümet binasının çatısında durmuş eskiden 40. kat olan yeri dalgaların dövmesini izliyorum. Solumda enerji binası var ve şu an deniz kuşlarından oluşan bir koloniye yuva görevi görüyor. Burasının bir zamanlar insanlarla dolu bir şehirken şimdi terkedilmiş bir gemi enkazına dönmüş olması gerçeküstü bir izlenim bırakıyor insanda.
Ges 17:50:5 Bugün portal röle istasyonuna gittim. Orada çok ilginç bir şey buldum. Yakında bir yerde bir gemi kıyıya çarpmış. Navigasyon kayıtlarını geriye doğru izleyince Maradyne sektörünün 4. kadranındaki bir dünyadan yola çıktığını gördüm. Geri dönerken ekibim bu yeri araştırdı fakat hiçbir bilgiye ulaşamadık. Elimizde yine hiçbir iz yok
Ges 11:51:5 Haftalardır araştırma yapıyorum ve artık ümidimi kaybetmeye başlıyorum. Bütün eski kolonilerimize gittim. Yüzlerce numune ve belge aldım. Fakat kolonicilerde ortaya çıkan bulguları açıklayacak hiçbir sebebe rastlayamadım. Yarın Maradyn sektörüne, kazazede geminin çıkış noktasına doğru yola çıkacağım.
Ges 12:51:5 İnanamıyorum. Buradaki insanlar bizden çok daha kötü durumdalar. Gördüğüm herkeste bulgular var. Büyük şehirlerden birinde 20 yıl önce olmuş bir gezegen istilasının anılarından oluşmuş bir müze buldum. Doğru bildiniz. İstilacılar Ozgar’ın ordusu imiş. Görünen o ki, kolonilerimize saldırdıktan sonra buraya gelmiş ve bu gezegeni de mahvetmiş. Albay Lifeson adında biri yardım bulma ümidiyle bizim portal röle istasyonumuza gönderilmiş. Bulduğum gemi ona ait olmalı.Tarihçilerin dediğine göre Lifeson geri dönüp Ozgar!ı yok etmiş. Fakat bundan önce Ozgar’ın uyduları yörüngeye yerleşmişler. Bu da Balial uydularının bu hastalıkla ilgisi olduğu yolundaki teoriyi doğruluyor. Burada muhtemelen çok uzun bir süredir uyduların yaydığı ışınlardan etkilenen insanlar var. Ozgar tarafından saldırıya uğrayan kolonicilerimizle aynı belirtileri gösteriyorlar. Hiçbir şey görmeyen gözlerle öylece duruyorlar. Üstelik bunun dışında her şeyleri son derece sağlıklı görünüyor.

10 Mart 2010 18:30

Ges 13:51:5 Gerçekten çok ürkütücü bir şey gördüm. Bu insanlar da aynı bizim koloniciler gibi etkilenmiş fakat bazıları çalışıyor. Aygıtlarım şehrin kuzeyinde açık maden ocağına dönüştürülmüş bir alanda aktivite saptadı. Burada bir grup insan sabit bakışlarla aletleri kullanarak maden çıkarıyor ve taşıyordu. Taşıyıcılardan birini sonradan yapılmış bir uzay limanına kadar izledim. Kargonun işaretsiz bir gemiye yüklendiğini gördüm. Karakolda imdat sinyalini benimle temasın kesilmesi halinde otomatik olarak çalışacak şekilde aktive ettim.
Ges 14:51:5 Bugün daha fazla bilgi bulabilmek amacıyla müzeye tekrar gittim. Lifeson ailesinin bir fotoğrafını buldum. Call adında bir oğulları var. Onun da kolonicilerle aynı hastalıktan etkilenip etkilenmediğini merak ediyorum. Bulduklarıma dayanarak, Balial uydusunun yaydığı ışınların kurbanlarının DNA yapısını etkilediğinden artık eminim. Eğer Lifeson zamanında kaçtıysa belki Call etkilenmemiştir. Uzun bir yol olduğunu biliyorum fakat bu aileyi araştırarak başlayacağım. Araştırmamıza çok faydaları olabilir ve bizi tedaviye yaklaştırabilirler.
Ges 17:51:5 Günlerdir arıyorum. En ufak bir iz yok
Ges 19:51:5 Hala arıyorum
Ges 20 :51:5 Hala onları bulamadım. Geçen hafta uzay limanında bir aktivite artışı oldu. Çok endişeliyim. Sanırım Balial portallarımızın açtığı halkalara ait akışların izini sürüyor. Yarın son kez araştırmaya çıkacağım.

10 Mart 2010 18:44

canımmm ellerine saglık sen ne kadar düsüncelisin böylee seviyoruuum senii daphnemmm :))hemen indirmeye başlıyorum green moon tadında bir oyuna benziyor sanki

10 Mart 2010 23:11

cristal anahtarı portala takınca geçtik çöl gibi bir yere geldik.bir yaratıkla konuştuk öğretmenmiş.o bizi uzay gemisiyle bir yere götürdü.
dairesel şey asansör.kenarında bir dairte şeklinde kumanda tablosu var.üste çıkınca bar gibi bir yer.terasa çıktım bir alet var.ondan bakınca 2 -3 ayrı manzara görülüyor.
uzay hangarı katından aşağı inince bir bot var.sürücü koltuğuna tıklayarak 2 ayrı yere gittim.birinde bottan inemedim bile.öbüründe de yapcak şey bulamadım.market denen yere gittim.ileri sap yapıp dükkana girdik uzay gemisi malzemesi satıyormuş konuştuk.merari diye birilerinden bahsediyorum ben onları arıyorum sanırım.tekrar ileri ve sağda dar merdivenden bir satıcıya gittim.çocuğu ile bir tür oyun oynadım bir efsane kahramanı anlattı bana adı merik.
adamla konuştum.sanırım çölün ilersinde yaşayan nehli diye birisini arıyorum ben.

10 Mart 2010 23:14

oyunda cursor mavi bir elmas şeklinde. renginin sarımsı yeşile döndüğü yöne gidebiliyoruz. genelde gidebileceğimiz tek bir yön oluyor.
elimizdeki kristal anahtarı uzay gemisi mi portal kapısı mı her neyse o alette elmasın sarardığı yere sokup çalıştırıyoruz aleti ve atlıyoruz içine. başka bie gezegene gidiyoruz. orad yaşlı bir adam var. imdat sinyali için mi geldiğimi soruyor. hayır diyorum. adamın adı Naoo. Arkeoloji ve tarih öğretmeni imiş. Halkımın başına gelenleri anlatınca bu konuda ne yapılacağını Meribah halkı bilir diye beni oraya götürüyor. Meribahta bir asansör buldum. Önce yukarı bar gibi bir yere çıktım. Bsalkonda dürbün var. İlerde bir yerde kaza yapmış bir araba ve ters dönmüş ağaca benzer bir şekil gördüm. başka birşey yok. aşağı indim. oradan tekrar aşağı indim. deniz kıyısı gibi bir yerdeyim şimdi. önümdeki tekneye binince harita belirdi. gidilebilecek 3 yer var. Pad, causeway ve market. ben pad'e tıkladım. eski bir fabrikaya benzer bir yerdeyim şimdi.

10 Mart 2010 23:40

tekrar bara çıktım uzay limanında.beni getiren adam orda.side thrustersı çalınmış uzay gemisinin.bana içki iç diyor da nasıl içecez bulamadım

10 Mart 2010 23:42

padde fazla birşey yapamadım. indiğim yerde bir makina vardı. kapağı açılıp levye çekiliyhor ama ne işe yaradığı belli değil. causwayde sisin de dediği gibi hiç inemedim zaten markete gittim.
aradığımız merariler bu gezegende eskiden yaşayan bir ırk. hastalıkla ilgili bilgileri olabilirmiş. satıcı adamla konuşurken yanında açılan bir portaldan meyveler geldiğini görüyoruz. Boku adında bir nehli tarladan toplayıp taze taze portaldan gönderiyormuş meyveleri. Bokunun portalını Menariler yapmış zamanında. dolayısıyla o bilebilirmiş nerede olduklarını. Boku çölü geçince yekpare dev ağaçlarda yaşıyormuş.

10 Mart 2010 23:51

buldum.
barın ortasında bir kumanda paneli belirmiş .ona tıklıyoruz.sonra sol yanındaki sarı metal düğmesine.gösterge ile içkiyi seçiyoruz.zaten 3 tane içki aktif.3ündende içince bardağı aldım

11 Mart 2010 00:03

ben de bu inventorydeki boş şey ne diyordum. bardağı mı almışım :)
adam gemisini kurtarmak için görevlilere rüşvet verirken bazı parçalarını çalmışlar. şimdi de o nedenle mahsur kalmış burada. sanırım marketteki dükkandan parça alacağız ona. bir alt kata inince imdat diye bir ses duuyoruz. etrafa bakındım. ark tarafta kutuların arkasında bir adam var. kargo taşırken düşüp bacağını kırmış. medbot(sanırım medical robot) arıyor. koridorda ilerlerken sağda buluyoruz medbotu. tekerleği kırık, adamın yanına gidemiyor. biz anlatınca bir tür nano ilaç içeren enjektör verdi bize. enjekte edeceğiz ve kendini iyi hissedene kadar kıpırdamamasını sağlayacağız. dediğini yapıyoruz. adam bizden kargo kutusunu istiyor. ortasından parlak turuncu bir bant geçiyormuş

11 Mart 2010 00:15

adamın kutusunu gemi katında bulduk.gemiye bakarken solda.adama verdik.markette abisine götürmemizi istedi.markette sağdaki dükkan.verince bize jetpeck verdi.
bardaki adam almıyor jatpacki.kullanacak yer lazım sanırım.doğru koordinat falan girmeliymiş.ben mola veriyorum lost seyredeceğim:))

11 Mart 2010 17:51

bende başladım zorlu bir oyun bu ve gercekten cok geveze simdiye kadar konustuklarım

11 Mart 2010 23:09

içki makinesinde soldaki düğmeyi zor bulanlar.

http://img303.yukle.tc/image.php?id=1410adsiz.jpg

11 Mart 2010 23:45

çok çok ama çooook dolandıktan sonra pad denen yere geldim. orada zaten daha önceden bulduğumuz bir alet vardı. şimdi tekneye doğru bakkarken hemen teknenin yanında aynı aletten bir tane daha buldum. ikisinin de levyesini kaldırınca birden bulunduğum platform üst kata çıktı. yalnız önce tekneye yakın olanı açın sonra ilerdekini. üst kata çıkınca ekranın sağ üstünde jetpack yanıp sönmeye başladı t5ıklayınca yeni harita açıldı. ortada space port solda deserthouse,sağda roy's crash, üstte nehli var.

12 Mart 2010 00:19

ben flüt lafını duyunca aynen kaçtım.haritada sağdaki crash site.ordaki bizim gemimiz sanırım bi numara yok
-desert house a geldim.
solda ve sağda iki ev var.soldaki demir kapıyla kapalı.sağdaki taş ev.taş evein girişinde lavabo var bi de.içeri girip hemen sol ve yukarı yapınca asılı bir nesne aldım adı square key.
o dışarda göletin kenerında taş anıt gibi bir şey var ona takıldı.ordan metal normal bir anahtar alındı.
0 da taş evden çıkıp soldan ilerleyince solda kumlarda yerde bir kapak var o kapağı açtı.indik aşağı.

12 Mart 2010 00:31

nehli denen yerde önümüzde bir flüt var. bunu çalınca yukardaki asansör benzeri şey iniyor. yalnız belli bir melodi gerekiyor. deneyerek buldum. sanırım sırası şöyle. soldan sağa 1-2-3-4-5-... delikler var. 3-1-2-4 diye çaldım sanırım

12 Mart 2010 00:38

asansörle yukarı nehli köyüne çıktık. orada sağda bir nehli ile konuştuk. meyveleri gönderen o. bize portalı yapanMeranileri anlattı. portal bir tür mikropla kaplıymış bir tür alg ile sıvandığı sürece bu mikroplar zarar vermiyormuş. geri dönüp ana yol üzerinde ilerledim. solda bir yerden berries aldım. ilerde sağdan da bardakla alg aldım. dolaşırken tahta bir kapıdan geçtim. madene benzer bir yer burası. bir sepetle aşağı indim. etrafta yaklaşılan yerler var ama birşey alamadan dolaştım buraları. en son bir merdiven inince açık havaya çıktım. bir nehir kenarındayım. dev bir yapraktan kayığa bindim ve Kahleenanın evine geldim. konuştuk. yaprakları yeniden işleyaraek kullanılabilir başka şeyler yapıyormuş. malzeme güçlüğü çekmiyorsundur herhalde , burada bütün ağaçlar dev gibi dedim. o da bana savaşı anlattı. savaştan sonra burada hiç bir şey yetişmemiş, sonra bir menari sihirli su kaynağını bulmuş ve bu dev ağaçlar yetişmiş. Meranilere ne olduğunu sordum. Bir söylentiye göre yok olmadılar, yüksek bir dağda veya su altında yaşamaya devam ediyorlar dedi. teşekkür edip ayrıldım.

12 Mart 2010 00:53

kolay gelsinn.
nihayet başladım.5. part deli etti.açarken part 5 bozuk deyip durdu off yani.bir kaç kez indirdim.sonunda hallodu.
az bekleyin yetişeyim:D

12 Mart 2010 10:32

dün gece uyku sersemi yazmadıklarımı yazayım sonra egeciğimi bekleyeceğim.
*bir yerlerden boş bir sprey şişesi almışım. nerden aldığımı hiç hatırlamıyorum. bulan insaniyet namına yazsın ne olur
*ben de sisin yaptıklarını yapayım bari diyerek önce crash site denen yere gittim. roy diye asabi bir abi var orada."nasılsın" diye sordum, "çok iyiyim,yılın en sıcak gününde çölde motor yağına bulanmayı çok severim" diye cevap verdi. arabasının bir parçası bozulmuş. ben "nereden bulacağını biliyorum" dedim. lafı ağzıma tıkadı,"parasını sen mi vereceksin, ben bunu tamir ederim" dedi. tam o sırada arkamızdan bir hayvan geçti. adı jaggle imiş ve çok tehlikeliymiş. ham yaparmış bizi. burda bize ekmek yok
*desert house denen yere geldim. o aslında tek uzun bir ev bence . sağdaki kapısı açık. orada girişte bir lavabo ve musluk var ama su kurumuş gibi. içerde sisin söz ettiği square key alındı. Girilen ilk odada duvarda kap kacak asılı. iç odada karşıda şömineye benzer bir yer var. etrafındaki şekillere basılıyor ama bir sırası olacak sanırım. bulamadım. hemen sağdan başka bir odaya geçtim. orada da açılamayan tahta bir kapı ve musluğundan bir şey akmayan semaverimsi bir alet var.
*evin diğer tarafına geçtim dışardan. square keyi kullanarak duvarda asılı anahtarı aldım. round key. aynı yerde bir mekanizma daha var. ilerde açılamayan demir kapı ve musluk başı olmayan çeşme var.
*geri döndük. evin sağına giderken yerdeki kağak round key ile açılıyor. aşağı indik fakat çok karanlık.ilerleyemiyoruz.
*şimdilik bu kadar. egenin yetişmesini bekliyorum(bir de tıkandım tabii,belki birileri bir şey bulur diye bekliyorum ;)

12 Mart 2010 23:15

nehli bölgesinde asansörden çıkıp düz ilerlerken ilk sağda konuşulan adam var.tekrar ilerleyip sola saparsak bardakla daphneni,n alg aldığı yere geliyoruz ve yolda da berries alıyoruz.sola değil de sağa ilerlersek bir tahta kapıdan giriliyor.ve içerde otomatik ilerletiyor bizi.gelinen yerde karşımızda 2 kova var.sağımıza gidersek bir kayığa bini,yorzu ve haritada dr jakar denen yere gidiyoruz.iskeledi adamla konuştuk dr jakar orda yaşıyormuş ve suda bizim gördüğümüz mavi balıklar tehlikeliymöiş.evin kapısına bir kod lazım .şekiller uzay limanındaki med botun üstündeki şekillerdi galiba.iki kovadabn sola gidersek bir şekilde yine haritaya geçip kahhleena denen yere gidiyoruz kahleena ile konuştuk.düşen yaprakları toplayıp bir şeyler yapıyormuş.iskele dibinden boş sprey şişesi aldık.ve bize bir fountainden bahsetti.
kaldım burda geri dönemiyorum

12 Mart 2010 23:36

kahleenanın evi önünde bir kazan vardı.sanırım ona atılacak bir şey bulmamız lazım.kahleenadan jetpack ile ayrılabiliyoruz.
o tünellerde dolanırken bir yerde tepede sarmaşıklar vardı.sarmaşıklara tıklayınca beyaz bir kürenin üzerinden geçip başka bir yere çıktım.sürekli bir tıkırtı duyuluyor.bir de eski bir ateş yeri var.orda çıkışta hemen soluma eğilip tahta bir kutu aldım.
dolanıp duruyıos bakalım

12 Mart 2010 23:53

medbotun üzerindeki simgeleri yazmaya uzay limanına geri döndüm.dönüş biraz zor.çnce jetpack te spaceport seçip sonra ordan kolları çekip aşağı inip bota binip spaceğporta gidiyoruz.
barda sprey şişeme bir içki doldurdum.sadece bir tanesi giriyor şişeye.berry sanırım.
ama niye doldurdum hiç bir fikrim yok.
hala dolanıyorum.birileri el atsın ama artık

13 Mart 2010 00:07

dolana dolana tek bulduğum tahta kutuyu aldığım yerde.hani sönmüş ateş olan yerde4 ateşe arkamı dönünce bir nut shell aldım

13 Mart 2010 00:39

medbotun üstünde yazan kod doktorun kapısını açmadı.
desert house da karanlık tünelde ilerlemek için sanırım henli tünellerinde gördüğümüz gibi ateş böcekleriyle aydınlatma yapmamız lazım.
mok muydu neydi portakal satıcısı onunla nut shell hakkında konuştum.nerden bulabilirim dedim.onda hep bi dolu olurmuş ama şimdi mevsimi değilmiş

13 Mart 2010 00:54

yer: nehli köyü...
asansörden inip düz gidip dağla krşılaşıp sağa gidince tahta kapıyla maden tünellerine giriliyordu ya hani, işte ben orada sağa gidip sağdaki sepete binmiştim daha önce. bu kez sola gidip soldaki sepete bindim. indim,indim. durunca iplere tıkladım, bu kez de ip köprü gibi bir şeyde ilerledim ve dışarda buldum kendimi. boş bir tahta sandık ve boş kabuk aldım. yerde de birşey yapılacak bir yığın var ama henüz birşey olamadı.

13 Mart 2010 00:54

sis bulduğum kabuk nut shell işte, tarif ettiğim yere git

13 Mart 2010 01:28

berry ağacına gelip ona zoomluyoruz hani.o ekranda inv içinde berry ile ( daha önce aldığımız ) tahta sandık birleşti.onu da ağaca tıklayınca sandıktaki berryler üzerinde mis gibi ateş böceklerimiz oldu.

13 Mart 2010 01:36

desert house kısmına döndük.yerdeki kapaktan tünele indik.yere ateş böcekli sandığı koyduk.ilerleyemiyoruz hala.tünele doğru berry içkiyle doldurduğumuz spreyi sıkınca böcekler o yöne uçtular

13 Mart 2010 01:39

ilerledik tekerleği çevirip kapıyı açtık koca bir boru.yine tekerleği çevirdik su sesi başladı.sağımıza gidince duvardaki pencereden bir yer gördük havuz gibi bir şey su sütıunları var.nere ki bura??
borunun üzerinden crank device aldık

13 Mart 2010 01:54

yukarı çıktık.evde bi numara yok.hani taş bir anıt vardı square key kullandığımız.aynı yere crank device taktık.sular aktı.vahamız oldu gölümüz çiçeklerimiz falan

13 Mart 2010 02:11

şimdi havuz çevresinde çiçek topladık
pink blue red white havuz çevresinde.evin kapısında musluk vardı onu açınca su aktı ve purple flower çıktı.
evin içi,nde daphnenin semaver diye tanımladığı nesne hani sağ yanında musluk olan.musluğu açınca su aktı ordan da dark red aldık.

13 Mart 2010 02:35

crashsite de bir adam var hani çölde bir gemi olan yer.o adamın yanına gidip epey konuştum.solunda ing.anahtarı var almaya çalıştım önce alamadım.adama bir şeyler vereyim dedim almadı sanırım ama ben sonunda ing.anahtarını aldım.desert housede evin arkasında başsız bir musluk var onu açtım şimdi.hemen önünden de son çiçeği aldım takmaya gidiyorum.

13 Mart 2010 03:16

yukarda ing.anahtarı için haritada roy crash yazan yermiş.
kapıdan girip ilerledim.odada duvardan bir empty vase aldım.yerde kapak var ordan aşağı inip tünelden ilerledim.karşıma çıkan kapıdan sahile çıktım.sahilde bir bpt var ama çalışmıyor.burdan ışınlanabiliyoruz.

nehli harici her yeri bir kez dolaşıp kişilerle konuştum.belki farklı bir durum olur diye ama sanırım herkesle aynı şeyler konuşuldu yine.mecburen nehliye döndüm.tünellere girmeyi hiç istemiyorummm.zaten de girmem bu saatte kaybolamaya niyetim yok:D

13 Mart 2010 13:58

ege nin sahile çıktığı yerdeki jetskiler için denizdeki mavi balıklardan yararkanabileceğimizi söyledi call. denize girdim bi sol yapınca ski nin benzin kapağı gibi şeyi aldım kare bir metal kapak. . balığı tıklayıp durdum acaba bayıltacak mıyız diye. bişe olmuyor. balığın saldırmasını sağlamalıyız, ama nasıl

13 Mart 2010 14:20

sahilde ki botun olduğu yerde denize yaklaşıp sola bakınca botun arkasından bir kapak söküp alıyoruz.orda siyah taş benzeri bir şey var ona da işlem olacak gibi.kapak paslı.
herkese gidip herkesle konuştum nesnelerimle.sadece markette meyvelerin ordaki adam nut shell için faklı konuştu anlamadım tabi.

bu arada doktorun evinde kapıyı açtım.şöyle ki.büyük gemide bir adama yardım etmiştik hani asansörden çıkınca sağa dönüp kutuların arasında bulmuştuk onu.ordaki işaretleri kullandım.işaretleri yazamak zor olacağı için rakam olarak not aldım:5-5-7-1

ancak içeri girince bir kapak daha var ve aynı panelden var.bu kez robotun üzerindeki işaretleri denedim ama bu kapağı açamadım.işaretleri yanlış not etmiş olabilirim gidip bakmam lazım.

ama sanırım şimdi devam edemiycem.

13 Mart 2010 14:56

evet şekli yanlış almışım bu kapağı da açtık.1-7-6-4 tuşlayarak.ancak asansörle terasa çıktık ve burda da teras kenarında bir panel var ama buna ne tuşlanacak bilemiyorum.
artık sonra devam.

13 Mart 2010 15:15

jetskiden aldıımız kapağı nehli tünelindeki alette bileyledik. jetskiye dönüp kapağı çıkardıımız ekrandaki siyah düğme gibi şeye tıklayınca aslında jetskinin denizaltı olduunu gördük.

13 Mart 2010 17:20

denizaltıyla merarilerin saklı yerine gittik. orada bi merari ile konuştuk gezegenin durumunu anlattık athera dan bahsettik. bizi balial gzg inden kaçmış folkri ye götürdü. folkriyi orda gördük athera ile hapis olduunu anlattı. bize bir portal açtı . önce evony i gördük. sonra balial e gittik. athera nın tutuluduu hapishane. onunla konuştuk. o sırada bir gardiyan geldi. kapıyı elini bi panele koyarak açtı. buna iyi baktık. geri döndük. desert hosue a gittik. orada jaggle gördük. roy bize onun deriden bile geçen zehri olduunu anlatmıştı. boş vazo ile zehrini aldık. yine portalle baliale gittik zehri el paneline koyduk. ve izledik

13 Mart 2010 19:47

atherayı bi odada görüyoruz. aşaı odadadki eşyaların çözümüne dair bazı işaretler var ama çözemedim. bu oyunda benzer şekilleri bi yerde daha görmüştük sanki. ama ben hatırlayamadım. yeşil renk var, metalik ya da beyaz bi de bordo. panelli sütunun arkasındaki mahfazanın solunda yerde yeşil bi plaka var. ama bunlar ne demek bulamadım. e hadi bi el atın daa. sis, ege, daphne, SOS,SOS

13 Mart 2010 22:34

uzay, sana yetiştim . sen yazmasan gidip de desert houseda zehirli kertenkele aramayı akıl edemezdim yalnız. teşekkürler. zehiri kapıya sürüp muhafızı öldürdüm. ama geç kalmışım. atheraya da o hastalık bulaşmış. hemen alıp portaldan geçiyoruz. bizi üst kata gönderiyorlar menari sarayında. orada Getri Merikİn çeşmesinin suyundan içiriyor ve Athera iyileşiyor. Onu sandalyeli bir odaya götürüp boş bir kafese sokmuşlar. sonrası ölmek gibiydi diye tarif ediyor. Atheranın yatağının ikji yanında üçerden toplam altı plaket var. sol tarafında miğfer-elmas-hançer, sağ tarafında ise kadeh,mandolin(?)-para . bunları alt katta portal odasının karşısındaki odada kapalı cam bölmelerde gördük. ancak bölmeleri açmak için gerekli kodla ilgili bir ipucumuz yok. aynı odada ortada bir makina var. yerde basılabilir 5 veya 6 harita parçası ile çevrili. bununla ilgili de bir ipucumuz yok.

13 Mart 2010 22:39

uzay bunlar hediyeler. markette çocukla oynadığımız oyunda vardı. gidip orada tekrar oynamalı o oyunu. bakalım çocuk neler anlatıyor

13 Mart 2010 22:53

çocukla oyunu tekrar oynadım. öğrendiklerim şunlar:
nesneler Merik'in savaş sonrası aldığı hediyeler. İlk olarak mücevheri almış sonra oyun bordundaki sırasıyla diğerlerini. buna göre sıra şöyle:
1-mücevher
2-hançer
3-kadeh
4-miğfer
5-mandolin
6-para

bir de zardaki renkler sayıları temsil ediyor. atılan renge göre kaç adım gidileceği belirleniyor. buna göre
kırmızı-1
yeşil-2
beyaz-3
buyrun çözün hanımlar:)

14 Mart 2010 00:10

daphne,uzay zehri alamıyorum:(

14 Mart 2010 00:24

oldu neyse ki.
benim gibi takılan olursa:
desert housede kertenkele 3.olarak odanın camından çıkıyor.ben gibi camları kapatmayı geç akıl etmeyin:)camı kapatınca kapı altından girip demir kapıda sıkışıyor.bahçayı dolanıp dıştan demir kapıya yaklaşıp vazoyu tıklayın zehir içine dolacak.

14 Mart 2010 00:25

daphne ne güsel bulmuşsun. şimdi işimiz kolaylaştı. tekrar bi gideyim bakayım athera nın odasına. heheeyt

14 Mart 2010 00:31

hmmm. fazla heyecanlandım sanırım

14 Mart 2010 01:01

çok yaklaştım. şimdi elmas mahfazası toplam 7 digit e kadar. daha fazla basarsan resetliyor. elmasın yukardaki ambleminde renklerden 1,3,3 okuyoruz. aşaı inip elması closeup yapıyoruz. 3 butondan soldan sağa 1'e 1 defa 2'ye 3 defa, 3'e 3 defa basınca bişeyler yakalıyoruz.burdan bunun 1,3,3 olduunu sabitledik. şimdi diğerlerini de aynı mantıkla yapalım

14 Mart 2010 01:14

bu mantıkla bütün mahfazaları döndürüp haritalara baktık. ama başka bişey de yakalayamadık. neden çoğul kişi ekleri kullandığım hakkındaysa en ufak bi fikrim yok

14 Mart 2010 01:20

arkanda biz varız da ondan uzay:D

14 Mart 2010 01:20

ay uzay şunların hepsini yazsana bi ya şeker

14 Mart 2010 01:24

hatta yazayım.mahfazaların ön_altıdaki butonlarısoldan sağa 1,2,3 olarak no ladık.
Elmas: 1e 1 miğfer 1e 1 çalgı 1e 2
2e 3 2e 3 2e 1
3e 3 3e 1 3e 2

hançer: 1e 1 para: 1e 1 kadeh: 1e 2
2e 2 2e 1 2e 3
3e 3 3e 2 3e 2 defa basarsak arkalarındaki haritaları görürüz.

14 Mart 2010 01:25

yaf nooldu bunlara. yazarkene gayet iiydi

14 Mart 2010 01:29

sis bunu geri alıp düzeltebiliyo muyum. yoksa böyle anlaşılabiliyo mu

14 Mart 2010 01:36

şimdi uzaycım sağolsun yolu açtı ben bi toparlayayım.
daphnenin yazdığı oyundaki kazanılan hediye sırasına göre açacağız standları.
ve kızın odada duvarlarda her hediyenin 3 rengi vardı.her rengin de bir zar sayısı.standlarda tuşlara hediyelerin rengne görer basılıyor.yani renk eğer kırmızı yeşil beyaz ise bu bize sol orta ve sağa şu adetlerle sola 1 defa,ortaya 3 defa sağa 2 defa basmak anlamında.
buna göre olay şu:
elmas: KBB 133
hançer:KYB 123
kupa :YBY 232
miğfer :KBK 131
mandolin:YKY 212
para :KKY 112
her standı açtığımızda bir harita görüp orta yuvarlakta o haritaya tıklıyoruz.hepsi doğru olunca orta kolon açıldı

sağolun daph ve uzay,mantığı siz kurdunuz

14 Mart 2010 01:43

ellerine sağlık sis.

14 Mart 2010 01:45

şimdi merdivenden indik mi çıktık mı anlamadım yine lanet tünellerdeyiz.ama sonunda dezert house da ilk suları açtığımızsda gördüğümüz su sütunlarına ulaştık.soldan gidince bir pencereden o kocaman boruda vana çevirmiştik onu gördüük.sulara tıklayınca bir adam belirdi.merikin su hediyesini verdiği kişiymiş o da bize o hediyeyi vermiş.
şimdi ne etcez hiç bi fikrim yok

14 Mart 2010 01:48

soldan ileri gidince ışıklı mantarlarla dolu bir tüneldeyiz.bi numara yok.
tekrar dolanmak lazım sanırım
görev defterli oyunları yirim ben yir.boşuna dolandırmıyolar insanı.

14 Mart 2010 01:58

ışıklı mantarlı yolda ilerleyince bir yerde tavandan akan bir sıvı doldurdum alg dolu bardağa

14 Mart 2010 01:58

allaam sakın dalmayın o mantarlı tünellere.ve mutlaka save etmiş olun bir türlü çıkamadım saveden geri başladım.bu arada bizle konuşan adam putak nehli ye git demiş

14 Mart 2010 02:07

haritalı oyunları da yirim ben.
bakın oyunu bitirmeye yakın biriniz aaaa şurda harita varmışmış derse o diyeni vururum he

14 Mart 2010 02:23

çıkış için sis ipucu verebiliyorum ancak.tarif etmek nerdeyse imknasız denedim ama:D
şimdi tahminim mağaranın girişini görüyorsun ama ok yeşil olmuyor oraya tıklarken az aşağı kısmına getir mouseyi yeşil olunca tıkla yaklaş ve giriş daha rahat görünüyor.
her gölete yaklaşıyor meret.en büyük olanın yakınında idi sanırım giriş.

14 Mart 2010 14:07

Harita veriyorum siscim :))
Yukardaki haritalı kapıdan tünellere girdin. İlerle ve su sütunlarını bul . Burada suya tıklayınca Call yüzünğü yıkıyor ve bir görüntü beliriyor. Beliren kişi Merik'e su hediyesini veren kişiymiş. Şimdi de Call'e bir hediye verecekmiş."Your eyes will see the evil,but evil will not see you" Yani "Sen kötülüğü göreceksin fakat kötülük seni görmeyecek" hediye bu. Ve bunu almak için bir nehli olan Putak'a gitmek gerekiyormuş. Putak'ın dokunuşu hediyenin verilmesini sağlayacakmış.

Daha sonra mantarlı tünelleri bulup ilerliyoruz. Hiç yön değiştirmeden 7 kere ileri gidiyoruz. Sonra yön aramak gerekiyor. Etrafta göletler var. Aslında spesifik bir gölete yaklaşmaya çalışıyoruz. Ortada su damlayan bir yer var. Diğerlerinin etrafından dolaşarak ona yaklaşıyoruz. Yaklaşınca algli bardakla ona tıklıyoruz ve bardakta artık alg ve bakteri birleşimi var. sonra geldiğimiz yeri duvarda bulup geri çıkıyoruz.
geri çıkarken de yanılmıyorsam yöntem şu, su doldurduğun yere bakarken mouseunu 1 kere 60 derce kadar sola kaydırıp yeşili bulunca tıklıyorsun . hiç yön değişmeden 3 kere tıkladıktan sonra etrafına bak. mağara kapısı karşında. oraya git.

14 Mart 2010 14:15

çıkarken su sütunlarının karşısındaki yuvarlak pencerelerden birinden bakılıyor. bir kapıdan geçen bir su borusu gördük. devam edip yukarı çıktım. athera ve başındaki bana boş bakışlarla bakıyor, konuşmuyor. ben de gemime binip nehlilere gideyim bari dedim. ama tam kapıda bir save yaptım ki boş yere gidiyorsam dönmesi kolay olsun.

14 Mart 2010 14:26

putak nehli köyünde gittik ama kendisini bulamadık.ağacın en tepesinde, yamax denen bir kuşla yaşıyormuş.ve bu yamax yerfıstığını da pek seviyormuş. elimizdeki fıstık kabuunu nehli'li boka pardon Bok'a gösterdik. marketteki adama gösterdik. bunların olduğu yer manduli denen yermiş ama şimdi orası off season muş. Merari Getri ye gettik. markete gittik. bara bile gittik hani bira-fıstık menüsü var mıdır diye ama bişe bulamadık. denizaltında ki portalci folkri ye gittik. bi de baliale bakıcam.

14 Mart 2010 16:01

denizaltının kapağında dr jakar ın şifreli kilitlerinin işaretlerinden buldum. ege daha önce 2 tane bulmuştu. ilk kilitin şifresi5,5,7,1 dieri 1,7,6,4.yazıp baktık sonuncu da 6,9,7,0 oldu.

14 Mart 2010 22:27

nehli köyünde yine bokla konuştuk. bu adama da isim koyarken hiç düşünmemişler nasıl seslenirler okulda buna diye. Putak onların peygamberi ve tarih anlatıcısıymış.batıdaki tepenin üstündeki birinci ağaçta , yüksekte yaşarmış. oraya yamax denen uçan zararsız hayvanlara binerek gidebilirmişiz. putak onları eğitmiş. ötüşlerini duyabilirmişiz.

14 Mart 2010 22:59

desert house gittim.crak device ı tekrar taktım suların akışı durdu.havuzun öbür yanında ev arkamızda kaldığında o bardak havuza tıklandı bir geçit açtı.pad sanırım oraya götürdü beni.suya bakabiliyorum.ilerleyip sağ yapınca yerde bir kapak üzerinde de bir kol var .kapağın sağ yanında cursor yeşil oluyor ama bir şey yapamadım.geri de dönemiyorum.

14 Mart 2010 23:05

buldum.şimdi portaldan çıktık az sol yaptık ilerledik soldan suya bakılıyor.tam arkamıza dönünce bir kol var onu çekince kapak açıldı.sonra ileri gidince kapaktan aşağı inebildik.balkon gibi bir yere geldim aşağıda yine havuz gibi bir şeye bakıyorum.sağda 2 tane kol var sağ kolun solunda kalan düğmeyle sağ kolu indirdim.sol kol kaput.kolların karşısından kumanda kabini gibi bir yere girdim.orda da kol var ama aktifleşmiyor.ekran aktif panelde ama bir şey yapamadım

14 Mart 2010 23:10

burda da bardak işe yaradı.parmaklıklardan aşağı bakerken cursor yeşil bardağı tıkladım portal gibi oldu.kumanda odasına gidince ekran tıklanır hale geldi bir gezegen gösteriyor.geri geldim portal bozulmuş sanırım.sarı mavi bi şey olmuş.ama cursor hala aktif.burdan aşağı mı atlayacaz ki?

14 Mart 2010 23:22

dr jakarın evine gittim 3 kodu kullanınca eve girebildik.dr merdiven altında.konuştuk.fishbotunu kullanmaya devam edebilirmiyim dedim.kullan tabii dedi.burda da başka şey yok

14 Mart 2010 23:28

hmm adamla bir daha konuşmak lazımmış.iyileştirici sulardan bahsettik.incelemiş etmiş.efsaneleri o duymuş falan filan

14 Mart 2010 23:37

yalnız o kadar dolaştık hala bir Putak yok ortalıkta

14 Mart 2010 23:51

arkanızdayım hatta yetiştim sayılır.
şu desert housede havuza bardakla tıklayıp portaldan çıkıyoruz hani.ordaki kolda kursor yeşil olmuyor niye tıklanmıyor demeyin.ingiliz anahtarınızla tıklamayı deneyin.

14 Mart 2010 23:51

offf dekrar desert house.crank device tekrar takıldı.sular yine aktı.aaa ama havuz boş.portaldan pade gittik ki sular oraya akıyomuş.suya bakılıyor demiştim.orda bir bitki büyümüş.small machine4 diye bir şey aldık bitkiden.bunu bizden dr jakar aldı karşılığında para verdi.
bizden para isteyen kimdi hatırlamıyorum ama biri paran varsa ancak falan demişti.

14 Mart 2010 23:58

markete gittik adamdan fuel bilmemne aldık.onu da roys crash sitedaki roya verdik.e kuru kuru teşekkür etti ama sadece.
allam yine dolanıyorum.

15 Mart 2010 00:12

roya kabuğu verip sorunca sana nereden bulabileceğini söylüyor. hatta gemisini tamir edince sana getirebileceğini söylüyor.. sonra da kabinde bir teneke bulunduğunu hatırlıyor ve veriyor. inventoryne bakarsan orada craclenutlar var. fakat bunları ne yapacağız işte o meçhul. dolaşıp herkese soralım bakalım

15 Mart 2010 00:23

ben onları yani roy dan aldıklarımızı kahlenaya gidip ordaki kazanda pişirdim

15 Mart 2010 00:25

bulmuşsunus işte yer fıstıklarını. yamax onları yicek. nehli tünellerinde sol kovayla yukarı ve sonra iplere tıklayın daphne:D

15 Mart 2010 00:27

gemiyi terketmiş biri olarak yorumlara girdim:D ama çok aradım o cracklnutları ben. evet:(

15 Mart 2010 00:34

heh uzayın dediği yer sönük ateş olan yer.yamax dedikleri de bildiğimiz sincaP:DD
putakla konuştuk sonunda.gözlerimiz kötülüğü görecekmiş ama kötülük bizi göremeyecekmiş.
zeki müren de bizi görecek mi demek geldi içimden:DD
bu arada desert housedaki portaldan gittiğimiz yer uzay limanındaki bota bindiğimizde açılan haritadaki couseway denen yer.dolanırken buldum onu da

15 Mart 2010 00:43

sis iyi de ben markete gittiğimde tekrar çıkmayı denedim o causeway denen yere. artık hiç tıklanmaz olmuş.

neyse cracklenutları götürdüğümüz yer daha önce boş nut kabuğunu bulduğumuz yer, değil mi. şimdi tekrar denizaltına döneceğiz herhalde. haydi hayırlısı

15 Mart 2010 00:47

denizaltına döndük.kızın hasta odasına girdik duvarda kocaman yeşil bir böcek var.alamıyoruz ama

15 Mart 2010 00:55

ben portaldan geçtim tekrar. beni görmeyecekler ya görünmez oldum sandım. ama yine bir koridora girmeye kalkınca beni görebilirler diye gitmiyor. gidilebilen koridorda gittim, gittim. karşıma bir asansör çıktı. asansörle yukarı çıkıp empty cage aldım. başka bir şey yapamadım.

15 Mart 2010 00:57

sis snin böcek kafese alındı :))

15 Mart 2010 01:05

böcekli kafesi de hani causewayda sol kol bi türlü inmiyordu.o kola astık.aşağıdan bir şey fırladı kafesi sardı .tepeden bizim şifacı sular akmaya başladı.
sanırım gezegeni iyileştirdik.evany ye geri döndük
bitti.

herkese teşekkürler yorumlar için

15 Mart 2010 01:06

e bitti bu.

böcekle birlikte portaldan kumanda odasına gittik. o çekilemeyen kola asıldı böcekli kafes. birden heryerden su fışkırdı. ben ne olduğunu anlamadım ama teşekkür ettiler. meğerse kurtarmışız herkesi. sonra da portaldan kendi gezegenimize gittik ve bitti.

15 Mart 2010 01:07

hehe sis , neredeyse aynı zamanda bitirdik. sonunu anlamadım ama olsun :))

15 Mart 2010 01:13

ay ne hoş bitti gerçekten.artık gezmeye gücüm kalmamıştı ohh be:D
sağolun hepinizz...

15 Mart 2010 01:18

demezsem çatlarım;şimdi bu koskoca oyun,ışınlandık,sincap üzerinde uçtuk,mağaralarda kaybolduk falan.oncağız kolu mu çekemedik o teknolojiyle.böcek için mi dolandık yani o kadar.ya da ben mi bir şeyler kaçırdım:DDD
sizlerle oynamak çok zevkliydi:)))

angel35
23 Ağustos 2010 18:16

markete para nasıl vercez almadı yardım

angel 35
24 Ağustos 2010 14:38

yardım edin

24 Ağustos 2010 17:40

ÇÖZÜM LİNKİ


angel35 selam.ben oynamadım.gerçi oynasam da çok olmuş hatırlamak imkansız.
arkadaşlar açıkça yazmış ama gene de ben sana çözüm linki yoluyorum.
kolay gelsin:)

Yorum Gönder

Eğer bu sitede oyun oynuyorsanız lütfen ip uçlarını çözümleri yoruma yazarak diğer oyuncularla paylaşınız.Bu sitenin kuruluş amacı ilk türkçe HOG veya ADV oyunların çözümünün paylaşımla yapılabileceği site olmasıdır.Lütfen yeni oynanmaya başlanmış bir oyun için hemen walkthrough linki yazmadan önce,diğer oyuncuların çözümü kendilerinin bulmak isteyebileceğini düşünün.

Lütfen kırık linkleri oyunun tam adını veya sitedeki linkini de ekleyerek BURAYA tıklayarak maille bildiriniz

PLEASE DO NOT POST SPAM COMMENTS

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2009-2012. walkthrough,hiddenobject games,solutions - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template