The Cameron Files: Pharaoh's Curse

Kadim bir tören firavunu uzun süren ebedi uykusundan uyandırır.Mumyanın neden kaybolduğunu öğrenmek için ipuçlarını birleştirmek sizin göreviniz.Bir arkeoloji ekibinin üyelerinin kaçırılması olayını araştırın,Nil nehriden seyahat edin ve Kahire Müzesini araştırın.Egzotik yerler ve insanlarla geçen bu oyunda Mısırın kumlarında sizi bekleyen tehlikeye karşı dikkatli olun.702 MB

An ancient ritual revisited awakens a Pharaoh long dead and entombed.You must piece together the clues to discover the real reason why the mummy is missing.Investigate the kidnapping of one of the members of an archeological team,travel the Nile on a steamboat, explore the Cairo Museum of Antiquities,meet a cast of interesting characters...and solve the mystery behind the empty tomb.Exotic locations, danger and intrigue await you in the mysterious sands of Egypt.Explore the beautifully detailed environments:from a Nile steamboat to the secret temple of Mâat.A complex mystery and a progressive investigation, with a touch of thesupernatural, all combine for a rich storyline. 702 mb

Windows ME/XP

yaşasınnn oyunn:))
hemen indirmeye başlıyorum

7 Mart 2010 14:08

ben başladım oyun güzele benziyor kahiredeyim bir otelde odamı bulana kadar basım döndü simdi kahire müzesini bulmam gerek galiba cünkü elimde oraya ait bir anahtar var

8 Mart 2010 18:04

otele yerleştikten sonra bavuldan bazı eşyalar çıkardım. aşşağıya indim alt kattaki koridorda bar kısmına girip gazete okudum. Burdan çıkıp taksiyle müzeye gittim. elimde müze anahtarı, çoklu başka anahtar var. Müzenin kapısını açtım içerde dolaştım alt katta bi depo gibi yer buldum. ordan daha aşşağı indim. bi kapıdaha var ama açamadım. merdiven altı gibi yerden levye pense falan aldım. bi sandık açtım. diğer büyük kapı açılmadı. tekrar çıktım.

8 Mart 2010 18:25

görüntü o kadar güzel değil.. oyun sanki titriyor.ama rahat geziliyor. item kullanmak kolay.

9 Mart 2010 00:17

koridorları dolaşıyorum hiç bişi yapılmıyo derken dış koridorda bi oda buldum. çoklu anahtarla açtım. içerde yeşil çuhalı bir masa var.duvarda resimler var. masanın sağında küçük bir sandık var açılmıyo. yan odaya geçtim. küçük pembe dolapta bazı dosyalara tıklanıyor. sadece 2 tanesini aldım. etejerin üstünde yeşil bi çanta var açılıyo ama içinden bişi alamadım. gene dolaşmaya başladım üst katlara çıktım bişi yapamadım.

9 Mart 2010 01:09

bozo ellerine saglik yorum yapiyorsun bende seni takip ediyorum ama gazete den sonra otelden ayrildim taksiye müzeye gittim diyorsun ama ben otelin bahcesinden cikamiyorum taksiyide bulamiyorum
gazeteye kadar tamam sonra kalakaldim ben lütfen yardim edermisin

9 Mart 2010 01:43

pamuksel çok özür dilerim nil yazmış diye herkes geçmiştir diye düşündüm. baştan kısaca yazıyırum. otele girdik resepsiyondakiyle konuşup odamıza gittik. sehpadan broşür aldık. bavulu açıp el feneri ve çoklu anahtar aldık. müzenin anahtarını sanırım resepsiyondaki verdi onu bende anlamadım. odadan çııp aşşağa kata gidip girilen bir koridor var. ordaki kapıdan girip gene sehpa üstünde gazete var onu okuyoruz. ordan resepsiyona geçip bankonun arkasına dolanıp otel kayıt defterini okuyoruz mümkünse isimlere tıklıyalım. hatırladım. anahtarı odadan sehpadan bi notu okuyunca almıştım. broşür bavuldan mı çıkmıştı neyse önemli değil. bide oda katında sanırım bi gazete daha okudumdu. tüm bunları yapınca kapıya çıkıyoruz. taksi var. ayrıca bulduğumuz buroşü müzede tekrar ona tıklayınca bizi otele atıyor. menüye ecp tuşu ile giriyoruz. konuşmalar space(boşluk tuşu ile kesilebiliyor. sağ clickle de tıklanınca bi günlük bide çanta var. kullanmak istediğimiz iteme sol tıklayınca zaten işe yarıyorsa yapmak istediğimiz işin üstünde tıkladığımız itemin resmi çıkıyo.

9 Mart 2010 01:50

müzeden devam. şimdi müzede odada bişi yapamadan kalmıştım. o masanın sağındaki çekmeceyi de açamamıştım. tekrar dolaşmaya başladım. şimdi en dışta bazı kapıların olduğu bi koridorlar var. bunların birinde bahsettiğim oda tam zıt yöndeki koridordada bodruma giden kapı vardı. bu dış koridordan başka çeşitli büfeler ve heykelciklerin olduğu bi iç koridor daha var. işte burda dolaşırken tarif etmem imkansız. gittiğim yönde sağımda kalan bi camekan buldum. tesadüf gördüm. büyüteç işareti çıktı işte o cemakanı çoklu anahtarla açtım ahnk denen bi cisim aldım. ordan terar odaya dönüp masanın sağındaki sandığı bu ahnk la açıp bir anahtar aldım. şimdi yukarı kata çıktım ordada bi kaç kapı var. bitanesi bu anahtarla açıldı içerdeyim.

9 Mart 2010 01:52

hem oyun hem burası açık olunca pc kasıyo. burayı kapatıp bi miktar oynayıp tekrar buraya girip yorum yazıyorum. şu an oyuna devam ediyorum pamuksel. bi sorun olursa gene konuşuruz.

9 Mart 2010 02:35

vindowsla oyundan çıkınca tekrar giremiyorum. her seferinde oyunu kapatıp yeniden açıyorum. neyse yukarda odaya girdim kırmızı perdeler var. oraya tıklayıp içeri girdim. tüm büyüteç çıkan yerlere baktım bişi olmuyor. odadan tekrar çıktım bi ayak sesi duydum. merdivenlerden aşşağı indim sesin sahibini aradım. neyse ilk girişe yakın biyerde mavi elbiseli kırmızı fesli bi adamla konuştum. adam bizi bodruma götürdü. o açılmayan alt kattaki kapıyı açıp içeri buyur etti.içeri girince kapıyı üstüme kilitledi. hemen save yaptım nolurnolmaz. oda kırmızı ışıklı karanlık. itemlerden elfenerine tıklayıp bakındım sandıkların olduğu yerde yani kapının solunda düğme gibi bişi var. baktım yeşil bir parça kesilmiş. kablo galiba. ileriye doğru yürüdüm sonlarda solda büyüteç çıktı. baktım yeşil bir parça var aldım. tekrar o düğmenin yanına gelip yeşil kabloyu tıkladım eklendi ve ışıkları yaktım. şimdi bakınıyorum.

9 Mart 2010 02:49

teşekkürler bozo seni yordum bende devam edip oynamaga calişirim takilirsam imdat derim
sagol

9 Mart 2010 03:04

solda siyah heykelin yanında sandık var onu incelerken üstüme kapatılan kapı açıldı. ben hemen heykelin yanına saklandım. adam oraya buraya bakarken bi şekilde kendiliğinden kendimi dışarda otelin önünde buldum. kaçtım sanırım. otele girdim. gene dolaştım. ha o arada otele girerken 2 adam konuşuyodu. yukarda 18 nolu kapıda çark işareti çıktı bu odaya girilebilir. recepsiyona indim. bankonun atkasına dolaştım anahtar tablosundan 18 nolu anahtarı alıp odaya gittim. etejerden bi mektup aldım. derken kapı önünde konuşmalar duydum. az sona kapıyı açıp dışardaki adama oda sahibi gibi davranıp getirdiği zarfı açtım. bi süre sonra odadan çıktım. itemlerime baktım. mektubu okudum bişi anlamadım. adamın getirdiği nottada bi takım şekiller var. ayrıca bide kırmızı bi defter var anahtar lazım açmaya. şimdilik bu kadar.

9 Mart 2010 11:25

anahtar müzede ki yeşil çantada olan anahtar olabilir. ha bide daha önce otelde recepsiyonun karşısında tam çıkış kapısına giderken sağdaki sehpa üzerindede bi gazete var dı onuda okumuştum. şimdi müzeye gidip yeşil çantaya tıklayıp anahtarı aldım. daha önce alınmıyodu. itemlerim arasındaki kırmızı defteri açtım aokudum. tekrar yukarı çıkıp kırmızı perdeli odayı gezdim gene bişey olmadı. otele dönüp bara girdim giriş katı sağ koridorda.orda ben bodrumda kilitliyken gelen adam oturuyo onla konuştum. barda oyun başındaki mavi gözlü adam bi tepki verdi konuşma kesildi. ordan odama çıktım baktım kapım açık. çekmecelerim açılmış. bavul açılmış bişey aranıyo. oarada sandalyeye yaklaştım aldım. sandalyeyi resmi çıkan yere koydum. 2 heukelcik var onun üst kısmında bi kapak var ona baktım indim. sanırım burdan girilmiş odama.

9 Mart 2010 11:27

müzede odada gezerken yeşil çuhalı masanın çekmecesine bakılıyomuş ama ben yeni farketim. yerden doğru yaklaşınca büyüteç çıkıyor çekmecede bi takım eşyalar var bişey yapılamıyo.

9 Mart 2010 11:55

odamdan çıktım otelde yapacak bişey bulamadım tekrar müzeye gittim. ofis e girdim. yeşil çuhalı masanın çekmecesine baktım bazı şeyler alınmış. bi tane not defterine yeni yazılna bi yazının izleri çıkmış. masa üstünden kurşunkalem alıp defteri karaladım. bişiler yazıyo ama ben tercüme edemem. cameron da bişeyler bulmalıyım mealinde bi laflar etti. doğruca kırmızı perdeli odaya çıktım üstkata.
masaya yaklaştım. masada yeni eşyalar var. heykel gibi bişey tüy, havan döveceği ve mavi kavanoz aldım.
masa nın üstündeki ortası çukur nesneye önce heykel gibi şeyi koydum. bu oyunda isimleri yazmıyo malzemelerin onun için böle kendimce uyduruyorum. bu heykel dediğim şey belkide bi şişeymiş çünki mavimsi bir su oluştu masa üstündeki cismin ortasında. şimdi tüyü buraya koydum sona havan döveceği ile dövdüm karışımı mavi kavanoza aldım. açılıp kapadığımız 2 tane pencere gibi dolaptan da 2 adet heykel aldım. yerde daha önce içini boş gördüğümüz sandık bu kez dolu. ofisten falan alınan eşyalar burda.
tekrar ofise döndüm.

9 Mart 2010 12:06

ofiste daha önce içini açıp anahtar aldığımız masanın sağındaki sandığa yaklaşıp heykelleri yerleştiripnce çekmecesi açılıyor. sırayla tıkladıkça mausa yapışan malzemeleri orta kısıma ekledikçe bi terazi oluştu. terazinin sağ kefesine mavi kavanozu koyunca bi çekmece daha açıldı.
çekmeceden müze morehouse anahtarı ile üstünde işaretler olan bi belge aldım. sanırım bu anahtar aşşağıda kilitli kaldığımız deponun anahtarı. şimdi oraya gidiyorum.

9 Mart 2010 12:58

depoda kapıdan girişte lahiti penseyle açtım. müze bekçisi öldürülmüş. ilerledim soldaki sandıktan bi yazı aldım. onuda levyeyle açtım. hemen broşür vasıtasıyla otele döndüm.
recep beni heyecanla karşıladı. bi davetiye yada bilet verdi. nile yazan gemideyim. gemiyi geziyorum. itemlerimde 15 nolu anahtar ve çoklu anahtarla el feneri var başka bişi yok. bi alt kata iniyorum. orda gezerken bi kapıdan girdim. burası bar barcı ile konuştum. derken mor elbiseli iğrenç bi hatun geldi oda bişiler söledi. sehpada bi gazete okuyum türk lokumu yiyip odadan çıktım. etrafı dolaşırken gene bi kapıdan girdim. küçük depo gibi bi yer. zeminde kilitli kapak var. ayrıca duvarda kutu. açamadım. çıktım.
bu dediğim yer tam hatırlamıyorum ama alt güvrteden yanlara 2 sağlı sollu merdivenler iniyor. biri boş denize geliyor. diğerinden inince bu bahsettiğim yerdi sanırım.
daga sonra orta güvertede şezlong falan olan yerden aşşağıya kamaraların olduğu yere indim.
15 nolu odaya girdim. banyoya falan girdim. bişi yapamadım. ordan çıkıp buraları geziyorum. bi kapı daha buldum. ıvır zıvır odası. orda dolap üstünde 2 çekmeceli sandıktan bi kapı kolu aldım. duvarda gemi haritası var. ayrıca yolcu listesi. yolcu listesine tıkladım. ilk sıradaki şahısta adam bi laflar etti. bu kişi 1 nolu odada kalıyor. gene dolaşmaya devam. burdan bi kapıdan daha dışarı çıkılıyo ama orası şimdilik boş ve başka yere geçilmiyo. tekrar aynı kapıdan içeri girip merdivenlerden orta güverteye çıktıum dolaşmaya devam.

9 Mart 2010 13:29

tekrar odama geldim. gene lavaboya yanaştım. dikkat edince sağ köşeye doğru büyüteç çıkıyo bakıca boru dibinden duman geldiğini gördüm. odadan çıktım sağa dönüp koridor sonuna gelince duvardaki küçük dolabı görünce hatırladım kapı kolu dediğim şeyi burdan almıştım. kamaraların ordaki ıvır zıvır odasındaki çekmeceden de steteskop almışım. o kadar silik ve belirsiski şimdi onu aldığımı itemlere bakınca farkettim.
kapı kolu dediğim şeyle. hemen zemindeki kapağı açtım makine dairesi. inmek için duvardaki merdiveni alıp boşluğa sarkıttım. el feneri ile aşşağıdayım. dolaşıyorum. beyaz parmaklıklı kapıdan içeri girdim merdiven altında yeşil bi sandık var açılmadı.
diğer parmaklıklı kapıya baktım kilitli. ilk girdiğim yerden bi varilin içiydi galiba çekiç aldım. tekrar kilitli kapıya gittim çekiç ile vurdum ama açılmadı adam tehlikeli diye bağırdı. içeri doğru baktığımda tüysüler falan var

9 Mart 2010 18:33

makina dairesinden çıkıp üst güverteye çıkmaya çalışırken tam anlamadım. kendimi dışarda buldum ve bi adamın benim çıktığım yere dehşetle bakarak gerilediğini gördüm. adam boğazını tutarak yere yığıldı. adama baktım falan ama bişi yapamadım. ileriye doğru gittim tekrar bara girdim kimse yok. güvertenin yanlarında merdivenle aşşağı inilen yerlerden pencere gören tarafa indiğimde camdan fesli adamın diğer adamı hipnoz yapmaya uğraştığını görüp onun odasına girmek için iyi fırsat diye düşündüm. bu hipnoz yapan bizi müzede bodruma kitleyen adamdı.
tekrar kamaraların olduğu yere gittim 18 nolu kapıdan seslerinide dinledim. tekrar bara gittim. barmen uyukluyo. baş ucundan can simidi şeklindeki anahtarlıkla başka bir metal anahtar aldım. hemen kapıdan çıkıp güvertenin sonundaki 20 yada 2 tam bilmiyorum o kapıdan girdim. sehpanın çekmecesinden ahnk işaretli kitap aldım. dolaptan heykel aldım. çıktım. kitabı itemlerden bakıp okudum.

9 Mart 2010 18:57

güverte yanlış kelime kamaraların olduğu koridorun sonundaki 20 nolu odaymış. burdan sonra güverteye gittim. 2 nolu odadan masa üstünde çanta gibi bi şey var onun içinden 6-v ile başlayan kodlanmış bi kart aldım. burdan çıktım kamarama gitmek için aşşağı indiğimde 18 nonun kapısından ses artık gelmediğinden içeriye girdim. hipnoz olan adam yatakta yatıyor ve titriyor. eline bakınca bi yüzük var. odada masa üstünde çanta var onu açmak istedim tıpkı o yüzük şekli iç kapakta var. adamdan yüzüğü almam lazım. banyodan sabun alıp parmağına sürdüm. yüzük çıktı. yüzükle çantada ki yere tıkladım açıldı. bi demir törpüsü olan ege ve deniz gözlüğü gibi bişey aldım. sehpa üzerinde pasaport sanırım ona baktım. adı edmonmuş. burdan çıktım.
gene yanlardan denize inen kapıya açılan merdivenlerden aşşağı indim. burda küçük bi dolap ile kapak vardı açılamayan.
kapağı bardan aldığım siyah anahtarla açıp kolu çevirdim. yerdeki kapak açıldı. tekrar makina dairesindeyim. daha önce tehlikeli olan kapnın asma kilidini ege ile kestim ve içeri girdim.

9 Mart 2010 19:33

içerde aynı müze bekçisinin cesetini olduğu gibi bir lahit var içinde siyah heykjel ve bazı eşyalar var. burdan çıkıp tekrar 2 nolu odaya girdim. daha önce ayna önünde bi içki şişesi vardı tıklanıyordu ama bişi yapılmıyordu. tekrar şişeye tıkladım. aynadan tabloyu gösteriyordu. şişe görüntüsünden çıkıp sola doğru mausu kaydırınca köşede tam şişe üzerinde büyüteç çıktı. ona tıklayım derken menteşe gibi olan tahta parçasını oynattım. birden tablo çekildi ve kasa çıktı.
kasaya bişey yapamadım. steteskopla tıklayınca sesler duyuldu. ben nolurnolmaz save ettim.
boş numaraya gelince zayıf bi ses çıkıyo. olması gereken numarada yüksek klick sesi çıkıyo. buna göre önce 2 kere sağ tıkladım, 20 ye gelince tok ses çıktı.1 kez sola tıkladım tok ses geldi.
tekrar sağa 50 ye kadar tıkladım yani 4 kez ok 50 ye gelince tok ses çıktı.sonra tekrar sola tıkladım 3 kez 20 ye gelince ok kasanın ortasına tıkladım açıldı.
içinden silah,rolu kağıt ve metal kutu aldım. elbise dolabından elbisenin gögüs cebinden kartal işaretli anahtar aldım.
kıssaca item kutusundaki çantanın içindeki evraklarımı yazıyorum.
wonder of nil adlı broşür.
mission diye başlayan
dear frend diye başlayan
eski mısır işaretli kağıt
l can diye başlayan
her von diye başlayan
meat ve isfet yazılı kağıtlar
berlin war diye başlayan
6-V ile başlıyan kod kartı
ahnk lı kırmızı kitabım var.
itemlerim ise
gözlük. çoklu anahtar, silah, ege, çekiç,kartallı anahtar,siyah anahtar,can cmitli anahtar. 15 nolu anahtar, metal kutu, yüzük,heykel,el feneri şeklinde.
şimdi bu kod kartla o mısır işaretleri ile bi şifreler çözülecek ama ben yapabilecekmiyim bilmiyorum bakıcaz.

9 Mart 2010 19:58

sagol bozo bende muzedeyim yani oraya kadar geldim bundan sonra takildigim yerde yorumlarina bakicagim iyiki varsin

9 Mart 2010 23:34

pamuksel genelde not almadan aklımda kaldığı gibi yazıyorum. bazı şeyleri unutsamda bikaç yorum sona tekrar ekliyorum. oyunu windowsla çıktıktan sona tekrar açamıyorum. bu nedenle her yorum için oyunu kapatıp yeniden açıyorum. ondan dolayı aksamalar oluyo ama sonuçta kolay geçiyo oyun bi şekilde çözüm bulunuyor. hadi sana da kolay gelsin.

9 Mart 2010 23:44

allam dolan dolan bişi yapamadım derken 20 nolu odada yatak başucunda daha önce görmediğim bi mektup okudum. mektup okuyunca bazı sesler duydum sanki dolap kapağı sallandı. kendimi dışarı atıyım dedim kapıyı açmamla mumya karşımda. beni duvara fırlattı. can havliyle itemlerdeki silaha tıkladım ateş ettim ama ölmedi. bidaha itemleden silahı ateşledim zaman bittiğinden game over oldum. allahtan odaya girdiğimde yeni save etmiş olduğumdan fazla geriye dönmedim siz mektubu okur okumaz yada odaya girince save edin. kurşun tek seferlik her seferinde itemlerden yeniden silaha tıklanıyo. o arada sağdada kırmızı zaman sayacı çalışıyo. yok mümkün değil bu mumy ölmüyo napıcam ya?

9 Mart 2010 23:58

meğersem bu mumya silahla ölmüyomuş. itemlerdeki heykeli alıp ona doğru tuttum. mumy fena oldu. derken bende bayıldum. gözümü açtım hatun kişi karşımda bişiler dedi. gitti. ben odadan çıkmak için kapıyı tıklayınca bi mektup atıldı kapı altından.
burası 20 nolu odaya işte o odanın sahibini mehdi salem denen adam tehlike konusunda ikaz ediyor.
gene ıvır zıvır yerleye baktım hiç biyere giremedim. derken geminin bi adaya yaklaştığını gördüm. karaya çıktım

10 Mart 2010 00:56

gemiden indim solda bi tekne var ona falan baktım bişi yapamadım. tekrar gemiye döndüm aşşağıya kargoya gittim. yeşil sandık ve lahit yok olmuş lahitin yerinden bi ip aldım. ordan tekrar 20 nolu odaya gittim. yatağın solundan silah aldım. tekrar adaya çıktım. şimdi sola doğru yol gidebildim. yolunsonunda gri bi kaya var üstünde 2 adet mok böcüğü resmi olan. geri döndüm tekneye. aaaa bu tekne hareket ediyomuş. hareket dediysem sadece ok çıkan yöne tıkladıkça tekne yürüyomuşda ben anlamamışım. derken başka bi sahile geldik. tekneden indim. soldan dümdüz sahilden gittim yolu izledikçe yol kıvrımlarla yukarı tepelere çıktı. yolun sonunda gene ayni gri taş var. geri dönüp bu sefer ortada harabeler var ordaki yoldan gittim. gene ilerledim. baktım kayalar uçurulup yol kapatılmış. bu sefer teknenin sağına düşen yoldan bir binaya girdim. raflar var. raflarda heykeller falan. derken orta kısımdaki raflardan birinde küçük sandık gibi bi kutudan 2 adet ucu delikli metal aldım. ilerde duvar dibinde bisiklet var. bisikletin solundan kovadan adamımızın resmi olan bi cam parçası aldım. çıkıyım dedim amamin gene kapıyı üstüme kitlemişler. diğer tarafta bi kapı var orda çark işareti çıkıyo ama hiç bi itemim işe yaramadı. derken kapını sağ tarafında duvarla bağlantılı yerinde aaşşağı doğru bi yere o cam parçası seçili iken tıkladım. bi yarık oluştu. baktığımda oyunun başındaki mavi gözlü adamı gördüm. daha sonra adam duvarda bi işler yapıp yok oldu. dolaşıyorum ediyorum what fayda çıkış bulamadım. aramaya devam.

10 Mart 2010 01:18

şimdi tekrar aranınca varillerin sağ baştakinin arkasından tel aldım. kapının kilidi etkin şimdi. kapının altlarına doğru büyüteç çıkıyo. itemlerden çantanın içinden nil broşürünü alıp kapı altına ittim. anahtar deliğine teli sokup anahtarı broşüre düşürüp aldım kapıyı açıp girdim. kinps valey nort haritasına baktım çeşitli yönler ve dereceler var. bi rafta kağıtlara tıkladım. edmondun resmi bu. delikten bakarken adamın uğraştığı duvara bakınca rafta el işareti çıktı bu bir defter gene bazı ölçüler yazıyor. sayfa koparılıp takılabiliyo sanırsam haritayla karşılaştırıcağız. şimdilik bu kadar.

10 Mart 2010 12:31

kopardığımız sayfa haritayla falan karşılaştırılmıyo ama anladığım kadarıyla bir kazı bölgesi bulmamız lazım.
daha önce gittiğim 3 yoluda defalarca kontrol ettim yok bişey bulamadım. tekrar hapis kaldığım binaya gitmek isterken bi baktım ok daha ilerleri gösteriyor. yani sahile geldiğimiz teknenin bulunduğu yerin sahilinden dümdüz didip sonra sol yaparak çıkmaz bi yola giriyoruz.
bu yoldan geri dönerken kayaların oralarda solda yukarılara doğru büyüteç çıkan biyere tıklayınca kayalara yerleştirilmiş demir merdivenler görüyoruz.
ama merdiven uzakta çıkılmıyo. derken merdivenlerin sağına doğru kaya üstünde çark işarerti çıkan yere ipi yıklıyoruz. ip yerde yatıyo. tekrar merdivenlerin altlarına doğru çark işaretri çıkan yere itemlerdeki delikli metali tıklıyoruz. metal duvara takılıyo ama bide çekiçle vurmak lazım.
çekiçle vurunca metal kayaya oturuyor. ondan sonra ipi tıklıyoruz. ip oraya bağlanıyor. ipe yada merdivene tam hatırlamıyorum tekrar tıklayınca yüksek olan merdivene artık çıkılıyo.
yukarda bi teleskop var. teleskopla bakınca geminin merdivelerinde gene bizim mumyalı bi görüntü geliyo. görüntü sonunda mumyanın bakışlarından bizi farkettiği anlaşılıyor. hemen teleskopun yanından uzaklaşıyoruz. ama bu sanırım otomatik oluyor. az ilerde bi asma körü kalıntısı gibi bişi var çark işareti çıkıyo ama bişi yapamıyorum. tekrar merdivenlerden aşşağı iniyim derken birden mumyanın bizi aradığını görüyorum. burun buruna geliyoruz. yapacak bişey bulamadan gene zaman göstergesi çalışıyor mumy bizi hallediyor game over oluyoruz. şimdi nasıl başedicem bunu bulmaya çalışıyorum.

10 Mart 2010 13:03

bi kaç kere geriye dönüp merdivenlere ulaşmaya çalıştım olmadı hher seferinde mumy beni yamulttu. gene merdivenlere kaçmaya çalışırken aceleden yönümü bulamadım ama bi baktım adam kendiliğinden merdivenlere kaçmak yerine merdivenlerin arkada kaldığını düşünürsek ekranın soluna doğru yarık kayaların arasına girdi. mumy bizi görmedi. kayaların ordan ok nereye gidiyorsa devam ettim.sahile gene kapalı kaldığımız binaya geldim. binanın son çıktığımız kapısının değilde ilk girdiğimiz kapısının önündeyken (şu an kilitli olan )içerden sesler duydum.
tekrar dolaşıp diğer kapıdan haritaların falan olduğu odaya girdim. baktım o depo gibi yerin kapısı açık. içeri girince. müzede ki depodan kurtulmamızı sağlayan adamı gördüm. hareketleri tuhaf deli gibi davranıyor. bi ara kürekle saldırıyo gibi yaptı sona vazgeçip elinde bi sandıkla dışarı çıktı. burda bakındım yapacak bişi bulamadım. şimdi tekrar yukarı dağa gitcem heralde ama korkuyorum.

10 Mart 2010 13:26

dağa çıktım neyse korkulacak bişey olmadı ama yapacak bişey olmadığından tekrar depoya geldim. girdiğimiz kapının hemen arkasında bi anahtar var onu alıp itemlerdeki metal kutuyu açtım. burdan çıkıp gemiye geldim. bu sefer de 20 nolu odada fesli adam berbat şekilde yatıyor. önce eline yaklaştım renkli böceği aldım. boynuna yaklaştım anahtar aldım. hemen sağda etejerin üstündeki saksının yanından bi başka anahtar aldım. cama doğru gidince bavula yaklaşıp anahtarla açtım. kadın heykeli aldım. banyoya gittim. gene o sıvı bulunan eşya orda onun içinede böceği daldırıp çıkardım.

10 Mart 2010 14:58

odadan çıktım. tekneye gitmeden önce küçük adadaki taşa gidip renkli böceği alta yerleştirip üstten mavi böceği aldım tabiki renkli böceğide aldım.
tekneye geldim. diğer sahile hareket etmeden önce varilin sağ tarafında büyüteç çıktı. tıklatınca bi makara aldım. anladım bununla dağdaki kazı alanına iniceğiz ama önce sahilden sola gidip diğer taşa renkli böceği koyup kırmızı böcek aldım. gene renkli böceğide yanıma alıp dağa gittim ama mümkün değil makara çalışmıyo. dolaşmadığım aramadığım yer kalmadı. tekrar tekrar geriler dönüp oyunu yeniden oynadım meğersem gemide kargo bölümünde rampa şeklinde ki inip çıktığımız rampanın altında metal bi çubuk var o alınıcakmış. hani yeşil sandık vardı sona kayboldu içinde dinamitler vardı. işte o boru ile itemlerde makarayı kombine ettim. şimdi teleskobun ordaki yıkık köprünün ordan aşşağıya kazı alanına gidiyorum.

10 Mart 2010 15:01

bu arada karşıma gene mumya çıkar diye zırt pırt oyunu save ediyorum.
keratanın nerden geliceği belli olmuyo da he he. ayrıca sesli oynayınca korkmanızı kesin garanti ediyorum. çıkmassa para yok.

10 Mart 2010 15:33

yorumumm kaybolmuş hüngürrr.

10 Mart 2010 15:35

bidaha yazıyorum. makarayla aşşağı indim merdivenler var ordan inmeden di galiba makaram yere düşmüş sağda biyerlerde onu aldım.
aşşağıya inince soldan gittim gene kayalar var ve bizim meşhur sandık. kayalara bişey yapamadım.
sağa gittim kazı alanının ordaki orta çadırdan sarı böcüğün yerini gösteren harita aldım.

10 Mart 2010 15:38

kırmızı çanta gibi şeyden beyaz möataraya benzeyen bişey aldım. çadır çikışı yerdeki sandıktan da bi -2 şey aldım. bide bidon gibi şey var alıyorum ama kendi kendine geri yeine geliyo. bi yazı almışım. neyse eksik bişi varsa gene geliriz.
burdan çıkıp ilk geldiğim yöne gitmek istedim. yeni bi ok var. orda 3. taşdan sarı böcüğü aldım. gene kazı alanına aşşağıya indim maden ocağı, tren yolu var ocak kapısı kapalı. dolanıyorum.

10 Mart 2010 15:54

maden ocağının olduğu yerden vagonun arka kısmında yerden merdiven aldım. yeşil sandığın olduğu yere gidip merdiveni dayayıp kayadan atladım. yeni yol sandım aaa bi baktım bizim sahilden geçemediğimiz kayalı yolmuş geri dönüyorum şimdi. o matara gibi şey freş bişey içecekmiş adam onu içince rahatladı çok sıcakmış tekrar bakınca anladım diğer alette çakmakmış bide benzin almışım.

10 Mart 2010 16:58

neyse eski yollardan kazı alanına tekrar döndüm. maden ocağının sol tarafta kilidi var ona silahla ateş edip kırdım. içerde sağda ilerleyince sandığın üstünde fener var. karanlıukta zor görünüyor ama büyüteç çıkıyo. ona tıkladım. önce itemlerdeki gri renkli matara dediğim içki şişesi benzeri ile yakıt döküp diğer gri itemlede yaktım bu çakmakmış.
ilerledim.
sağda duvarda şekiller var bazılarında büyüteç çıkıyo buralara böcek konucak hepsini denedim olmadı. kitaba baktım. tüylü kadın resminin olduğu şekle önce renkli böceği,üzerine maviyi, üzerine kırmızıyı, üzerine yeşili koydum. tabi bu işler olurken renk değişiyo. ilk renkli böcekte kadın resmi siyah olmuştu. diğerlerini tam bilmiyorum. son böcekten sonra kapı açılma sesi geliyor.
açılan yerden içeri girince kapı arkamızdan kapandı loading oldu başladık.
burdada 4 adet sutun var ve bunlar tanrı resimleri
kitaptan bakınca ;
İSİS beyaz elbiseli olan sutun
HORUS şahin başlı tanrı
OSİRİS beyaz elbiseli mumya
RE ise gene şahin başlı ama başında bide güneş resmi var. şimdi bu sutunların karşılarında ise kapılar var. ilk girdiğimiz merdivenli yerin tam karşısındaki kapıya gidip tıklayınca bitane ahnk anahtarı alıyoruz. ben bi kaç kere game over oldum. sonra sıralamayı buldum.

1. isisin karşısındaki kapıdan girin. içerde heykele yaklaşın elinden başka bir ahnk anahtarı alın çıkın. doğru yapınca kapı üstünüze kapanmıyo. yanlışssa game over yeniden başlanıyo. ben o loading diyince save yapmıştım rahat oldu.
2. olarakhorousun karşındaki kapıdan anahtarı takıp girin.
gene içerden anahtar alıp çıkın. bu arada itemlerde devamlı anahtarın yeri değişiyo zaten.
3. olarak osirisin karşındaki kapıdan girin. aynı işlemler.
4. olarak re nin karşısındaki kapıdan girin anahtarı alın.
şimdi tüm kapılar açık duruyo.
itemlerde elimizde tek bir anahtar var onu gene ilk abahtarı aldığımız merdiven karşısındaki kapıya takınca kapı açılıyor. yeşil sandıklı bi yer geliyor. yeşil sandığa yaklaşınca üstünde şekiller var. gene kırmızı kitaba bakıp ordaki sıralamaya göre resimleere tıklıyoruz.

11 Mart 2010 01:08

bu tıklana işleminden sonra geriye dönüp tüm ahnkları alıyoruz. sırayla ana kapıdaki, isis,horus,osiris,ra ya ait anahtarları alıyoruz. itemlerde tekrar dikattle bakıp şekillerini tanıyın. tıklama sonucu sandık yerinden kaydı ve aşşağıya doğru merdivenler var ordan iniyoruz. burda save edin.

11 Mart 2010 01:15

sisli bi yol karşımıza çıkıyor ve gene bi cetvel beliriyor. burda itemlerden gözlüğe tıklıyoruz. sisli yerde yol bulucaz.
takamlar olan bir cetvel var. şimdi neye göre tıklıyacağımız gene kırmızı defterden belli. defterde önce hangi işaret hangi rakamı anlatıyor, onu anladıktan sonra o işaretlerin ve adamların olduğu kağıt ile tıklıycağımız koordinatlar belli oluyor.
120 yi seçiyoruz. tıklıyoruz. ok sıfıra geliyor. kitapta ilk sayı 120 ve yanında 6 adam var. burdan anladık. yani 6 kere 120 noktasını tıklıyoruz. ekranda hafif bir renk değişimi oluyor.sona 130 u 3 kez,220 yi5 kez,270 i 2 kez tıklayınca pramitin merkezine geliyoruz. tam ilerlemeden gene save edin.
ilerleyince kendimizi çukurun başında buluyoruz ve sarışın adam karşımıza çıkıyor bi anda havaya uçuyor.

11 Mart 2010 01:23

adam havaya uçup yada çukura düşüp kayboluyo. çukurun bi yerinde çıkıntı var oraya geliyoruz. büyüteç çıkan yere tıklıyoruz. gene ahnk anahtarı kullanıcaz. demin kapılardan sırayla toplamıştık. benim item kutularımda sıralı.
önce isis e ait ahnkı yerleştiriyoruz sesler geliyor merdiven açılıyor.yanlış olursa game over oluyor.
açılan merdivenden 2. platforma iniyoruz. bu sefer houros ahnkını koyyoruz. ha bu arada merdiven inme sesi bitince anahtarları geri alıyoruz. ben geri aldım gerekiyormuydu bilmiyorum ama sizde alın. 3 platforma osiris ankını koyyoruz. sesleri iyice duyyoruz konuşmalar var mumya bu. açılan platforma inince tabancayla mumyanın ilerisinde heykel var ona ateş ediyoruz. ben burda yanlış yapmıştım game over oldum du xaten ateş edilecek zaman mumyanın oralarda oku gezdirince el işareti çıkıyor. heykkel kırılınca mumya sersemliyor.

11 Mart 2010 01:28

burda tam hatırlamıyorum ama galiba ra ya aiy ahnkı koyyoruz aşşağı iniyoruz. o arada zaman sayacı başlıyor. itemlerde hemen metal kutuyu tıklıyoruz mumyanın başı üstüne gibi bi yerde hemen sandığı görüyoruz. onu oraya bırakınca zaman bitmeden itemlerdeki heykeli de aynı yere tıklıyoruz.
ben buralarda bi kaç kere game over oldum du ondan dolayı galiba son plarforma gelmeden gene save etmiştim. heykeli fırlatınca mumya patlıyor.
kız hipnoz durumunda galiba kızı kurban edicekti. neyse kızın yanına gidiyoruz kızda el işareti çıkıyor. itemlerdeki renkli mok böcüğünü kızın boynuna takıyoruz. kız uyanıyor vede mutlu son. gemideler oyun bitiyor.
THE END....

11 Mart 2010 21:27

zorlanmadan herkesin oynayacağı güzel bir oyundu teşekkürler

11 Mart 2010 21:28

zorlanmadan oynanabilecek güzel bir oyundu teşekkürler