AGON The Mysterious Codex




Profesör Samuel Hunt AGONu koruyan nöbetçileri bulmak üzere dünyanın uzak yerlerine kaderinin hazırladığı bir seyahate çıkıyor.Agonu arayış serüveni Londra'da British Museum'da başlayıp kuzey kutup bölgesine oradan da güneyde Madagaskar'a devam ediyor.Değerli sırlar ve ölümcül şeytanilikle yüzleşeceğiniz bu oyunda muhteşem karakterler ve zorlu bulmacalarla karşılaşacaksınız.780 MB
Driven by destiny and forbidden knowledge, Professor Samuel Hunt must travel the globe to find keepers that guard AGON. Embark on a fantastic journey to far lands. The quest for the truth will lead you to surprising discoveries, challenging puzzles, and amazing characters. In three thrilling episodes, the quest for AGON will take you from London 's British Museum, north to the Polar Regions, and south to Madagascar. The trail to AGON will lead you to precious secrets and deadly evil. Immerse yourself into the 3D world of AGON, to experience an adventure like no other!780 MB



System requirements/sistem gerekirliği :
Operating System: Windows® 98/Me/2000/XP
Processor: 800 Mhz Pentium® III or equivalent processor
RAM: 128 MB RAM
Video Card: 32 MB DirectX® 8.0 Compatible 3D Video Card (GeForce2 or equal) Processor: DirectX® Compatible Sound Card + Stereo Speakers



Unrar & Play

part 1 İndirmek için tıklayınız-Click to download part 1
part 2 İndirmek için tıklayınız-Click to download part 2
part 3 İndirmek için tıklayınız-Click to download part 3
part 4 İndirmek için tıklayınız-Click to download part 4
part 5 İndirmek için tıklayınız-Click to download part 5
OR / VEYA
part 1 İndirmek için tıklayınız-Click to download part 1
part 2 İndirmek için tıklayınız-Click to download part 2
part 3 İndirmek için tıklayınız-Click to download part 3
part 4 İndirmek için tıklayınız-Click to download part 4
part 5 İndirmek için tıklayınız-Click to download part 5
OR / VEYA
part 1 İndirmek için tıklayınız-Click to download part 1
part 2 İndirmek için tıklayınız-Click to download part 2
part 3 İndirmek için tıklayınız-Click to download part 3
part 4 İndirmek için tıklayınız-Click to download part 4
part 5 İndirmek için tıklayınız-Click to download part 5
Bu Oyunu Paylaşın :
Comment Page :

+ yorum + 40 yorum

21 Şubat 2010 17:34

hop deneme 1 2 hop hoopp hoppaaaaaaaaaa

21 Şubat 2010 18:34

zuzu noluyo şeker ne hoplatıyosun anlıyalım.

sedef
22 Şubat 2010 20:35

rapid neden beni üzüyorsun..

22 Şubat 2010 21:22

aslında bildiimiz pointclick. ve ben bunları severim ama nedense bir neden sonuç ilişkisi kurmaksızın oynuyorum. fazla ezbere gibi oldu.ya da ben havaya giremedim. emin değilim. bu arada ben eski yeni1i:)

23 Şubat 2010 00:21

uzay bundada çok konuşma var mı?
bundan bir sonraki seriyi indirip 15-20 dak geçilemeyen konuşmalar yüzünden fenalık geçirip silmiştim. eğer bu öle değilse ona göre indiricemm. şimdiden sağol

23 Şubat 2010 01:33

bozo evet çok bıt bıt var. tamam geçebiliyosun ama bu defa olası ipuçlarını kaçırıyosun. ayrıca sahne geçişleri yavaş.

sedef
24 Şubat 2010 10:38

müzeyi geçtikten sonra oyun güzelleşiyor. Ama bayağı bir kafa yormak ve uğraşmak gerekiyor.. bence eğlenceli :D

24 Şubat 2010 13:12

ayy cok komigim ben yaa oyunu bitti sanmıstım birde oyun cok kısaymıs dedim durdum evet sedefcim oyun gittikce güzellesiyor keyiflendimm:))o kadar merdiven inçıktan sonra simdide kar ve soguk hadi bakalım kolay gelsin bize

sedef
24 Şubat 2010 15:10

oynayacak olanlara yardımı olursa diye sonradan yazmaya karar verdim.. yalnız ilk bölümde sadece bulduğum ip uçlarını yazmışım.. yine de bilgi olsun diye paylaşıyorum arkadaşlar..

1- Bir ofisteyiz önce ortalığı kurcalıyoruz biraz. Kitaplıktaki kitapları açıp inceliyoruz. Duvardaki haritada sayı ve harfler var. Koordinat filan için herhalde.. çünkü yakınlaştırma seçeneği var. demek lazım olacak bize. Masanın üzerindeki bir gazete mektup ve zarfı inceliyoruz. Sanırım telefon numarasının bunlardan birinde görüp yazmıştım (55-623)

2- Dışarı çıkıp gezinmeye başlıyorum sanırım telefon arıyoruz. Kapılar kilitli demek ki anahtar da gerekiyor. Kapılardan biri merdivenlere açılıyor. merdivenleri iniyoruz.. burada da kapılar kilitli. Zemin kattaki kapı açık. Bir bekçi var.Adamın masasında bir kitaba tıkladım. Envanter defteriymiş. Sonra adama tıkladım ve bir anahtar aldım. Sanırım bu anahtar üstteki kapılardan birini açacak.

3- Yukarı çıkmadan önce zeminde dolaştım. Kapılar kilitli. Dip kısıma ilerlerken sağ tarafta karanlıkta bir gaz lambası aldım. Bakalım bunu nerede kullanıcaz.

4- Yukarı çıktım anahtar Director's Office i açtı. İçeride tam karşıdaki küçük büfeden bir şişe sanırım viski aldım :). Masada bir forma var onu inceledim.. Bunu doldurmamız gerek eksik bilgileri not aldım. İnventory number ve store shall.. (1020624 / D)

5-Yan odaya bir kapı var. Oradan girdim. Şöminenin üzerinden bir kibrit aldım bu gaz lambasını yakacak. Masaya yanaştım. bir mühür aldım ve telefon kartına baktım. Masanın yanında ki Çöpü karıştırdım. .

6- İlk bulduğum numaraya telefon ettim Smythe le konuştum.. arkadaşımmış.

7- Forma girilecek numaralar filan tüm şimdiye kadar baktıklarımız da var ama nerelere bakarak yazdığımı net hatırlamıyorum. Formu doldurdum. (1020624 / D) mühürlerdim ve entera bastım.

8- Tekrar aşağıya indim. Masadaki adamla konuştum. Ona viskiyi verdim. Adamı sarhoş edip uyutacağız. Şöyle bir dolanıp geldim uyumuş.Masasının arkasında ki kutuda anahtarlar var ama ne nerenin anahtarı bulmamız gerek.. Adamın masasında ki invertory defterini karıştırdım. En son sayfada anahtarlarla ilgili ipuçları var. Buna göre ( ilk anahtar takma yeri boş kalıyor, ikinciye kırmızılı anahtar takılıyor, üçüncüye yeni olan takılıyor. dördüncüye üzerinde çift küçük anahtar ekli olan takılıyor . Alt sırada İlk kısıma yeşilli anahtar takılıyor. İkinci boş bırakılıyor. Üçüncüye yine tek ek anahtar ekli olan takılıyor. Dördüncüye eski olan takılıyor.)

9- Ve storage D nin anahtarını alıyoruz. Kapıyı anahtarla açıp giriyoruz. Bir yerlerde bir heykelin kucağında bir şeyler var. Bir taş parçası tıklıyoruz.. Garip harfler var. Bu harfleri ilk ofiste ki kitaplıkta bir kitapta görmüştük ona göre çözmeliyiz.

10- Kitaplıkta bu harfleri buluyoruz sonuç E28 N68 VAINIO. Bunlar koordinat olmalı. Haritayı açıyoruz. evet koordinatmış. Oku oynattıkça har ve sayılar değişiyor üstte ve solda. Bunlar E 28 N68 olacak şekilde ayarlıyoruz. Çıkan yer NAPLAND (ilk kez duyuyorum) neyse. ben bu kısımdan sonra bayağa bir dolandım ne yapacağımı bilmez halde sonra tesadüfen bir telefon daha edeyim dedim yine aynı numarayı aradım..

sedef
24 Şubat 2010 15:47

11- Karlı bir yerdeyim. Önce bir su tankına çıktım en üstte yerde bir kol var onu çevirdim. Sonra evin etrafında dolandım. Duvardaki vanayla oynadım. Evin arka kapısı da kilitli. neyse ön kapıyı yeniden denedim açıldı. İçeriyi inceledim. Duvarlardaki resimlere baktım. Birinin üzerinden cfcfcfc harflerini not ettim çünkü daire içine alınmışlar.

12- Uyuyan adamın üst rafında mors alfebesini gösteren bir kitap var.. inanın hepsini bir kağıda geçirdim :)

13- Sobaya tıkladım.. yakmak lazım. inventory ye bir göz attım elimde gazete var. yerdeki odunlardan bir parça aldım onu ve gazeteyi sobaya koydum ama ateş lazım

14- Rafları karıştırmaya devam ederken iki kitap arasında kibrit buldum. Oradaki kitaplara da baktım. Ve sobayı yaktım. Sobanın üst kısmında ki kolu da çevirdim.

15- Dışarıyı keşfetmeye çalıştım ve geri döndüm. Gidilebilecek bir yer yok. Döndüğümde adam yüzünü duvara dönmüştü yaklaştım ve cebindeki anahtarı aldım. Pencerenin önündeki dolabı bununla açtım. Bir şişe ilaç aldım. Adam hasta mı acaba? Diğer mektup vs baktım.

16- Telgraf kısmına tıkladım ve yaklaşık 1 ya da 1,5 saat yazılanları çözmeye uğraştım.. burası epey yordu beni.. Neyse yazılması gereken metini sonuçta yazdım ( To 76 Proffesor Samuel Hunt from England is expected to arrive on wednesday please prepare a sleigh to him pekka)

17- Duvardaki tabaklardan en soldaki dönüyor. Ona ulaşmak için zemindeki tabureyi sağ sol yapıyoruz. Döndürüyorum bir şey değişti mi bilmiyorum :)

18- Tekrar dışarıya çıkıp biraz daha detaylı bakınıyorum. Bir çan var eve asılmış ona tıklıyorum içinden tornavida tarzı bir şey aldım.

19- Arka kapıdayım hani kilitli olan. Bu aldığım şeyle kapının yanındaki panele tıkladım.. kapı açıldı. İçerideyim.

20- Kutu gibi bir şey var. üzerinde harfler. herhalde not aldığımız harfler buraya girilecek.. denedim tık yok. sanırım önce başka bir şeyler yapmam gerek.

sedef
24 Şubat 2010 16:07

21- Sehpa gibi bir şeyin üzerinden sargı bezi aldım. Ve duvardaki vanayı çevirdim. Borudan buhar çıkmaya başladı. Deliği sargı beziyle kapattım. Buhar kesildi.

22- Tekrar istasyonun içine girdim.. Duvarlardaki haritalara tekrar tekrar bakarken elimizdeki koordinatlara göre gitmemiz gereken yerin Borgesiida olduğunu anladım. Dışarıda oklar vardı zaten. Tekrar oklara bastım bişi yok.

23. Epeyce dolandıktan sonra harfleri tekrar denemeye karar verdim. arka kapıdan girip harfleri yazdım bu kez basarken melodi gibi bişey oldu. Dışarı çıktım bir at gelmiş. Bu mektupta bahsedilen akıllı at olmalı. Ata tıkladım ve tekrar yoldayım.

24- bir köydeyim.Geziyorum kapılar açılmıyor. İlk vardığım yere geri dönerken sağ tarafta bir evden bir sarkıt (buz) alıyorum. Ve aynı evin kapısına tıklayıp giriyorum. İçeride bir adam ve bir kız var ikisiyle de konuşmaya çalışıyorum konuşmuyorlar. Dolanıyorum içeride. Şömineden bir fincan alıyorum. Sobaya ilerliyorum sobada bir şey yapmam gerek ama ne. Fincanı koymaya çalışıyorum. İçine buzu koyduktan sonra fincan sobaya yerleşiyor ve buz su oluyor.

25- Yerde yatan hasta köpeğe veriyorum bu suyu. Ama önce içine ilaç ekliyorum. O zaman kız kalkıp dışarı çıkıyor ve bana gelmemi işaret ediyor.

26- Çıkıyorum kız konuşuyor benimle aradığım adam onun sevgilisiymiş. Nerede olduğunu anlatıyor ve ona götürmem için bir mektup veriyor. Gidiyor.

27- Kızın arkasındaki tahta kapı daha önce kilitliydi. Şimdi açılmış Oradan giriyorum ve bir geyikle seyahat ediyorum. Köprü yıkıldı yürüyerek devam etmem gerek.

28- Sağ tarafa ilerliyorum. Tepede makine gibi bir şey var. Yaklaşıyorum. Üzerine kod girilmesi gerek. Demek kod numarası arayacağız. Ve sanırım bir de parçası eksik.

29- Yıkılan köprünün diğer tarafına ilerliyorum.. epey sonra küçük bir iskele ve kayık görüyorum. Yaklaşıyorum. Bir yağdanlık alıyorum ve kayık üzerindeki sayıları not ediyorum. Sanırım bunlar kod numarası.

30- Kayıktan sağ tarafa devam ediyorum Bir ev var. İçerideki adam da konuşmuyor. Bu köyde konuşturmak için ille bir şeyler vermek lazım. Mektubu uzatınca konuşuyor. Bir oyun öğretiyor bana. Bu oyunda yenmem gerek 2 kez denedim olmadı.

24 Şubat 2010 17:06

Sedef'imin 1 numarada anlattığı zarfı inceleyin dışarıdaki mektup dışında başka bir mektup ve kodec alıyoruz., Kelebek kolleksiyonunu da inceleyin.. ben atlamışım geri döndüm

24 Şubat 2010 17:34

3 part indi kaldı 2 part:D

sedef
24 Şubat 2010 22:13

31- Yaklaşık 10 kez denemeden sonra yapabildim nihayet. oyunu kazanmak için kralı diğer taşların koruması altında tahtanın herhangi bir köşesine getirmeniz yenmeniz için yeterli.. Nasıl yaptım anlatamam ama ben kralı tahtanın sol üst köşesine taşıdım ve oyunun bu bölümü bitti yani geri dönüp makineyle filan uğraşmam gerekmedi.. sanırım bana acıdı oyun :)

32- Masamızın başına geliyoruz yine.. belgelere yeniden bir göz atıyorum ve exit diyorum. Madagaskar'ı anlatan bir film izliyorum.

33- Bir deniz kenarındayım şimdi. Etrafı geziyorum bir şeyler alabilir miyim diye ama yok.İnventimde bir bıçak ve bir şişe şarap var.

34- Yan taraftan patika bir yola giriyorum. Kapıda yerli bir nöbetçi var. Konuşuyoruz, aradığım kişiyi soruyorum adam sanırım orada şefmiş ama nöbetçi beni içeri almıyor. Güvenmedi bana.. Git ormanda yaşlı birini bul dedi. Ve çileklerden almama izin verdi.

35- Çilekleri alıyorum ve biraz ilerliyorum. Rakun gibi bir hayvan görüyorum.. Çilekleri ona veriyorum.. Alıp kaçıyor, takip ediyorum. Görünmüyor sadece sesi var. Sesi takip ediyorum.

25 Şubat 2010 00:55

Sedefim... ben de lemuru takip edeyim derken kayboldum... jeremiah dodoo nun mezarını buldum.. sanırım seni yakaladım.. ben de bırakıyorum burada :D yarın birlikte devam ederiz.

25 Şubat 2010 11:11

36- amacımız ormanda lemur seslerini dinleyerek yolumuzu seçmek ve kabile reisini bulabilmek.Genellikle ilerledikçe orta ya da ortanın az solu az sağı olarak sesin en yüksek olduğunu düşündüğümüz yere gidin.. yoksa ya başladığımız yere geliyoruz ya da jeremiah dadoo'nun mezarına
37-Jeremiahın mezarının etrafına dikilmiş direklerden birini aldım diğer direkler de çevriliyor renkli kısımların altında semboller var bunların uygun dizilmesi gerek ama yeterli bilgi yok buraya tekrar döneceğiz.
38-Eğer yönümüzü seslere uyarak doğru seçersek lemuru yeniden görüyoruz.Hemen ileride hafif sağda fıçılar hafif solda ağaç ev var. Fıçıların oradan bez parçaları alıyoruz.Masada heykele benzer bir şey var arkdaki kola tıklayınca ağzı açılıp kapanıyor bir şey kırmak yada ezmek için kullanılabilir, yerde ateş yakma alanı var.
39-Ağaç eve doğru sola gidiyoruz, ağaç eve tırmanamıyoruz, ağaçtan sola devam edip ağacın arkasına dolanınca paslı testere var onun altından 2 tahta alıyoruz.
40-Ağaç eve geri dönüyoruz, tahtalar ile bezleri inventorymizde birleştiriyoruz, ve eksik basamaklara inventorymizden aldığımız bu tahtalarla tıklıyor yukarı tırmanıyoruz. Düz bir platform gördüğümüzde geriye doğru dönüp aşağıdan tahta alıyor önümüze ekliyoruz ve yukarı tam olarak çıkıyoruz, kilimi tıklayıp içeri giriyoruz.

25 Şubat 2010 11:47

41-Tam karşıdaki masaya yakın plan tıklıyoruz, kibriti ve jeremiahın mezarının oradaki direlerdeki şekillere benzer şeklin bulunduğu kağıdı alıyoruz.
42-kilimli kapının yanında bir kase var bişey yapacağız.. henüz yapamıyoruz.
43- kibriti aldığımız masnın sağında merdiven görünüyor, oradan yukarı çıkıyor bez perdeye tıklıyoruz. Adamın biri yatıyor konuşuyoruz..yaklaşıp adama tıklıyoruz.. bişey yapmamız lazım.. kötü durumda...
Yatağın yanındaki sehpada tabağın altı gibi bir kağıt alıyouz o şekil gösteren kağıtlardan dimy..
44-kağıdı aldığımız sehpanın karşısında konserve kutularına benzer şeylere yaklaşıyoruz, yukarı doğru karanlık bişeye tıklıyoruz, inventte lantern aldığımızı görüyoruz, sepetten brown berries alıyoruz,tava alıyoruz (bowl yazıyor)
45-Aşağı kata iniyoruz merdivenden iner inmez yandan merdiven tahtasının birini alıyoruz, hemn oradaki çöp kutusundan bir kağıt daha alıyoruz.. efedra..
46-merdivenden indiğimiz yerde kendi etrafımızda dönüyor rese bakıyoruz.. bir gemi var abe harflaeri yazan mini bir bayrak var..ip ucu olabilir..
47-Kilim kapının yanında gördüğümüz kaseye bowl ile tıklıyoruz pirinç doluyor.Adamı doyuracağız yemek pişirmek üzere dışarı çıkmamız gerekiyor.

25 Şubat 2010 13:52

48- yemek yapamayınca ağaç eve yeniden dönmek zorunda kaldım arkadaşlar siz çıkmadan yaşlı adama şarap vermeyi ve çöp kutusunun yanından sembollü şekli gösteren bir kağıt daha almayı unutmayın.
49- Aşağıya inerken invetteki tahtamızı boş merdiven yerine takıyoruz, iniyoruz.
50- ileri fıçıların masanın olduğu alandaki ateş yakma yerine gidiyoruz.Pirinç dolu kasemizi ağaca asılı kazana koyuyoruz.
51- hafif sağ ileride görünen kaktüslere doğru bir ilerleyince sağda fıçı var su alıyoruz, bir daha ilerliyor ve kaktüslerin altından firewood odun alıyoruz.
52- suyu pirinçlere koyuyoruz yetmezmiş, odunu kazanın altına koyuyoruz, tekrar su getirip pirinçlere ekliyoruz, kibritle odunlara tıklıyoruz.
53- başını bekledikçe pişmiyor, dolaşıyoruz, ağaç evin arkasına gelmişken kahverengi berryleri heykele benzer kırıcının ağzına koyup arkadaki kola tıklıyoruz.Kırmızı oluyorlar alıyoruz.
54-kazana geri dönüyoruz, ateş sönmüş kase ile yemek kazanını tıklıyoruz..aldığımız yemeği ağaç evdeki yaşlı adama götürüyoruz.

25 Şubat 2010 14:20

55-çok uzun yaşam öyküsünü dinliyoruz adamdan.. sustuğunda tüm başlıkları konuşun, sonuna kadar... kaptanın şiirlerini mutlaka konuşun..Eğer ilgileniyorsak aramamıza izin veriyor.
56-izin cümlesinden sonra adamın ayak ucundaki resme doğru bir ilerleyin dönün merdivenlerden çıkın.
57- etrafa iyice bakınca başka bir ağaç ev görünüyor oraya gidiyoruz. kulübede bitkilere ilişkin bir kitap, bir sözlük,kapagın iç kısmında nereye? ne? ne zaman? yazan başka sözlük,güverte ve liman adlı bir kitap,yolculuklar ve seyahat adlı bir kitap , musik aletleri kitabıokuyoruz..
58- pencere kenarında sembollü kağıtlardan alıyoruz.. vato.folo,fito sivy yerden nereye ne ne zaman yazan kitabın oradan Yeniden tıklayınca klavye çıkıyor yanıtları bulup yazmak gerekiyor) bir tane daha telo..

sedef
25 Şubat 2010 14:34

59- Pencere kenarındaki teleskobu inceliyoruz. Ve evden ayrılıp tekrar rakunun yanına gidiyoruz. Elimizdeki meyveleri verip onu takip etmeye başlıyoruz. Bizi onu ilk bulduğumuz yere götürüp bırakıyor. Ben mezarı yalnız bulurum dedim. Daha önce çok gitmiştim çünkü ama olmuyor, sürekli aynı yere geri dönüyoruz. Anladım ki hayvan biraz daha meyve istiyor. Yerli köy bekçisinin yanına dönüp biraz daha meyve alıp rakuna veriyoruz. Ve sesini dinleyerek mezarı bulmaya çalışıyoruz.

sedef
25 Şubat 2010 15:04

60 - Bu arada arkadaşlar ben eksik yaptığım için geri dönmek zorunda kaldım köye.. siz ayrılmadan önce en üst kattaki teleskoba bakmayı unutmayın. Teleskoptaki kolları kullanarak. mercek kısmında bazı yazılar görmeniz gerekiyor. Ben 10-10 , 10-20 , 10-30, 20-10, 20-30 ve 30-20 girip 6 farklı yazı gördüm. Ve bütün almanız gereken kağıtları aldığınızdan emin olmaya çalışın. Toplam 9 tane şiir kağıdı bulmanız gerek.

25 Şubat 2010 15:21

sedefim sen de eksik görmüşsün canısım....
teleskopta 3 tane kol 3 er hareket noktası var.. 27 li dizge içinde 12 yer ismi okunuyor.
On the beach
Behind the Village
A dusk
At midnight
After rain
at ebb (all???) of tide
the skull rock
at the boabab trees
bottle tree
the pebble hill
on the forest path
the pond

25 Şubat 2010 15:49

Arkadaşlar sırası bu sıramıdır bilmiyorum ama kaptanın ağaç evinden çıkmadan inventorymdeki 10 sembol resmini başlıklarını Vocabulary malgasy (hamağın altına doğru) kitabından tercüme ettim.. bence mezarın orada direklerin dizilimi ile ilgili ip ucu olabilir..
astra-0
efatra-4
dimy-5
iray-1
fita-7
enina-6
tolo-3
roa-2
sivy-9
valo-8 rakamları nın ingilizce karşılıklarına denk geliyor

25 Şubat 2010 15:51

ve bende 10 tane kağıt var... :D klonladım birini heralde ya sedefimmm :(

25 Şubat 2010 16:28

61-kaptanın ağaç evinden çıkınca isterseniz ağaçtan inmeden bir avuç daha kahverengi berry alın, onları da aşağıda kırmızı hale getirin, lemuru görene kadar yoldan ilerleyip lemura kırmızı berry veriyoruz.
62- lemur ağaç eve doğru seyirtiyor.. onun gittiği yönün tersine ilerliyoruz, genelde ortanın az sağı az solu gibi ilerleyin.. eğer adamın "... but how?" dedği yere denk gelirseniz az sağınıza dönüp ilerleyin mezarlığı bulacaksınız.
63- daha önce ben buradan bir direk almış ve çevirmiştim ama elimde bilgi olmadığından sırayı bulamamıştım..dokuz tane direk var kalın ok ile direklere yaklaşıyoruz.
64- her direkte renkli semboller var ben bunları elimdeki semboller ve şiir başlıklarına denk gelen sıra ile 1-9 arasında dizmeyi düşünüyorum.sonucu 65 te yazarım.

25 Şubat 2010 17:17

65- evet doğru arkadaşlar ben kolaylık olsun diye şekilleri defterime çizdim.. iray ayak ucunda sivy baş ucuna gelecek şekilde direkleri diziyoruz.. adam konuşuyorsa sonunda doğru yapmışsınız demektir..Baklım ne değişti diyor..
66- direklerin üzerindeki semboller belirginleşti daha net görüyoruz..ama bınlarla ilişkili bir şeyler olmalı diye nezar taşına bakıyoruz öndeki yazılar falan değişmemiş..
67- 9 direğe doğru yürüyüp mezar taşının arkasına baktığumuzda semboller rünler var onlara tıklatınca klavyemiz ortaya çıkıyor.. direkleri dolaşıp rünleri de çizmek gerekecek.. sonucu eklerim şimdilik mola.. çok yorucu bu oyun bence...

25 Şubat 2010 17:44

68- her direkte ki şekilleri defterime çizdikten sonra (bu büyük eziyet gözüm görmüyor ki) mezar taşının arkasına geçip sembollere karşılık gelen harfleri sembollerin yanına yazdım
1 u ve n
2 d ve e
3 r ve t
4 h ve o
5 s ve e
6 d ve a
7 t ve e
8 s
9 w ve k bunları not alın
sonra herhangi bir sembole tıklayın klavyemiz açılınca her harf seti arasına bir boşluk bırakarak harfleri yazın enter dediğinizde doğru yazmışsanız (buradaki karşılıklar doğru) ip ucunu eld ediyorsunuz.
69- mezar taşının başına gidip ilgili taşı bıçakla tıklıyoruz.. düşen levhanın arkasındaki oyuktan codex parçası ve bir kitap alıyoruz. kitabı okuyun ve gerekli notları alın kitap jeremiahın günlüğü ve sakladığı sandığın yerine ilişkin ip uçlar var bence..

25 Şubat 2010 18:18

70-bir kaç tıklama ile her zamanki patikanın dışından, ağaçların arasından ağaç evin oraya varillerin göründüğü yere çıktım.
ağaç evde yaşlı adam hala çiziyor konuşamadım rahatsız etmeye gerek yokmuş.
71- yukarıya ve kaptanın ağaç evine gidip kahverengi kapaklı kitabı açıyoruz... inventorymizde kaptanın günlüğünün son sayfasındaki çizimi ve gemi resmindeki küçük bayraktaki abe ismini değerlendiriyoruz buna göre kapakta
where? karşısına (a harfinin denk geldiği I-10-10 da bulduğumuz) on the beach yazıp enter
what? karşısına the skull rock, yazıp enter
when? karşısına at ebb of tide yazıp enterlıyoruz.
adamın okuyuşunu ve yorumunu dinliyoruz.

25 Şubat 2010 21:34

72- inip patikayı izliyor lemırun olması gerektiği yerde kıyıy ışınlanıyoruz... Ben bu manzara karşısında sabahlarım...
73- sola doğru ilerliyoruz adam çok açık skull rock diyor ama ben henüz bişey görmüyorum!.. hangisi yaf???hangisi derken.. solda yerden bir bitki alıyoruz 2 kere... inventte halka şeklinde (seaweed 2 tane)
73- batan güneşi başlangıç alarak solda beliren kalın okttan ilerliyoruz, yine güneşi temel alarak 3. kayada kalın oka tıklıyoruz sonra 2. ile 3. arasına..bu kez 1. ve 2 arasından deniz kıyısına, sağa ileri..
74- İki kayaarasında ip gerili gibi bir girinti var oraya tıkla..sonra yine palmiyeye doğru sağa tıkla adam mağara girişinden söz edecek.
75- mağara girişine tıkla , izle, dinle, yerden 2 tane sopa al diğerlerini bir tık geçip geri dön tıkla iş yapılacak.. invente tıkla aman o da ne aldığım sopalar yok :) invennte ileri geri ok'u yok... yanlış bir yerdemiyim?bitki halatlarıyla tıkla bişey dedi, anlamadım bu adam çok gururlu bir söylediğini bir daha söylemiyor...
76- mağarada bir ileri 3 geri yapıp mağara girişinden bir önceki kumluk yere geliyoruz buradan 8 tane bambooo stick(mağarada kaybettiğimiz borumsu şey) alıyorz kaybolmuyorlar.
77- yine mağara girişine... yerdeki bamboo ları bir ileri yap kendi etrafında onlara dön, yerde birbirine paralel 2 bambu üzerine inventtelki 8 bambuyu tıklayarak yrleştir
78- inventteki halka ip şeklindeki bitkileri tek tek yerdeki bambu dizisine tıkla.. bağladık sal gibi bir şey oldu.
79- mağaraya girerken yukarıda kare gibi görünen karanlık alanı bul ( bambulardan arkanı dön hafifçe sola yukarı).. ileri okuna tıklayınca merdiven gibi bir şey lazım.. yüksek diyor
80- yaptığımız sala tıklıyor izliyoruz.....

25 Şubat 2010 22:14

81-sularla birlikte yükselip mağaranın ağzına geliyoruz, karanlık, inventte lambamızı yakıp devam ediyoruz ileriye .. sol aşağıda sandık görüyotuz tılayıp seyrediyoruz.
82- sandığa tıklıyoruz, açılıyor taş dolu..taşları boşaltıyoruz.. yine bir board game ... yandık saatler sonra görüşürüz :(

25 Şubat 2010 22:28

83-amannnnn ne üzüldüm :D çekmecesini de açıp taşlara tıklıyorum ama kapanıyor.. şimdilik oynayamıyoruz..
84-sandıktan yakın plandan çıkmak için tıklayıp seyrediyoruz, diğer tünel e giriyoruz, mağaranın bu tünelini de en sonuna kadar gidiyoruz: karşımızda ip sağda merdiven var..
85- merdiveni alıyoruz,ipe tıklıyoruz köyün suyunu aldığı yer...
86-ipin ardına yukarı doğru tıklıyoruz, merdiveni alıp imlecin değiştiği yere tıklıyoruz
merdivenden yukarıya.. imleç büyüteç olunca yakında bakıyoruz: üzerinde işaret olan tuğlalar...

25 Şubat 2010 22:42

86- tuğlalarda x işareti yanında çizgiler var bu sıra ile bir şey yapacağız sanırım, inventte bıçak var deniyorum... ı.ıııh
87- merdivenden aşağı inmek te ayrı bir macera (360 derecelik oyunları sefmiyorum), neyse merdivenin bize göre monitörde solundaki karanlığa tıklıyoruz..
88- sağa sola bakınıp işe yarar bir şey arayarak tünele giriyoruz.. sevmiyorum dedim ya ters düz karışıyor.. ilerliyorum diye bir süre sonra yine merdiveni koyduğum mağarada buluyorum kendimi...
Sedefim sinirlerim bozuldu sen eklersin yorumları ben yarına kadar ara veriyorum :(

sedef
25 Şubat 2010 23:51

89- Merdivende aşağı doğru bakarken bir yerde odun parçası gibi bir şey görüp alıyorum. çekiç gibi bir şey ama ucu yok.. çıkışa doğru sandığın yanına kadar ilerliyoruz, çıkış değilde ters yöne gidince yol bitti diyor. işte orada çekicin ucunu buluyoruz. Sapı ona tıklayarak alabildim ve sonra inventory de birleştiler.

90. Geri dönüp taşı bununla yerinden çıkarıyoruz ve muhteşem bir puzzle daha karşımızda :) Taşların sıralamasını değiştirerek bir merdiven yapıcaz. Yarım saat kadar uğraştım benim de sinirlerim oynadı. Bırakıyorum.

Oyun delim nasıl sıraladığını lütfen not al yoksa ben bunu yapamam canım

26 Şubat 2010 11:47

91- KUYU puzzle'ında x lerin yanında çizgiler var bunları bir çizgiyi 1, iki çizgiyi2, üç çizgiyi 3, dört çizgiyi 4 yazarak açıklamaya çalışalım..
Çeşitli denemeler sonucunda gördüğümüz şu bazı çıkarılan x tuğlaları diğerinin yerine sığmıyor ve dışarda kalıyor.. bunlarda merdiven basamağı yada tutunulacak yer oluşturacak..
sağ altta baltayla bir tuğla çıkartmıştık, bunun yerine x1 koyuyoruz, x1 den boşalan yere x2, şeklinde ortanın hemen az sağ ve solunda dörder çıkıntı oluşturuyoruz.
işaretli tuğlaları değişitrdiğimizde sağ tarafta aşağıdan yukarıya x2,x3,x3,x2
solda x3,x4,x4,x4 oldu..ben 2 tane x4 görüyorum diyenler için son ip ucu inventorynizin açık olduğunda m harfine yakın parlak bir tuğla var işte o 3. x4 ümüz..
Doğru yapınca adam konuşuyor kuyudan bir yere çıkıyoruz karşımızda yerli bir adam var.

26 Şubat 2010 12:16

92- kuyudan köyde şefin odasına çıkmışız... konuşuyoruz.. tüm maddeler bitince inventten oyun kutusunu şefe veriyoruz.yine konuşmaları tamamlıyoruz.
93-oyunu bize öğretmesini istiyoruz.. kurallar yine defterimize yazılıyor..Fanorona oynayacağız... ben adamı yenene kadar akşam olur :D akşama görüşürüz :D

26 Şubat 2010 13:31

94- 1 saat 15 dakika sonra bilmem kaçıncı elde şefi fanoroda da yenebildim bu bir mucize :D
95- şef bize kalbinin üzerinde sakladığı taşı veriyor...Final sahnesine geçiyoruz...
Bu maceranın arkası gelecek... Belli... O taş sahteymiş :(

5 Haziran 2010 14:20

mikemmmell bir oyun daha bitmiş bulunmakta sedef ve oyd. arkadaşlarıma teşekkürler :))))

22 Şubat 2012 16:28

LİNKLER YENİLENDİ

17 Mayıs 2012 21:19

16 numaralı yazıyı telgrafta yazdım ama olmuyor :(

17 Mayıs 2012 21:30

2 sene öncesinin oyunu..Yorumlardaki çözüm dışında bir de alta ingilizce çözüm linki yazıyorum.

http://www.adventurelantern.com/walkthroughs/agonthemysteriouscodex/agonthemysteriouscodex.htm

Yorum Gönder

Eğer bu sitede oyun oynuyorsanız lütfen ip uçlarını çözümleri yoruma yazarak diğer oyuncularla paylaşınız.Bu sitenin kuruluş amacı ilk türkçe HOG veya ADV oyunların çözümünün paylaşımla yapılabileceği site olmasıdır.Lütfen yeni oynanmaya başlanmış bir oyun için hemen walkthrough linki yazmadan önce,diğer oyuncuların çözümü kendilerinin bulmak isteyebileceğini düşünün.

Lütfen kırık linkleri oyunun tam adını veya sitedeki linkini de ekleyerek BURAYA tıklayarak maille bildiriniz

PLEASE DO NOT POST SPAM COMMENTS

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2009-2012. walkthrough,hiddenobject games,solutions - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template