Machinarium



Şehrin arkasındaki mekanik çöplüğe atılmış minik robotumuzu tamir ederek maceramıza başlıyoruz.Robot kız arkadaşını kurtarmak için Siyah şapka kardeşliğine geri dönmeli ve bu robotlar tarafından yönetilen tuhaf dünyada değişik bulmacaları çözerek efsanevi Machinarium şehrinin paslı ve karanlık sokaklarından kız arkadaşını kurtarmasına yardım edeceğiz.450 MB
You control a little robot who’s been thrown out to the scrap yard behind the city and must return and confront the Black Cap Brotherhood to save his robot-girl friend.
Machinarium's world is populated only by robots of various forms and functions. One of the most interesting places in this world is the old, rusty and legendary city of Machinarium where the game takes place. Get rid of wicked robots from the Black Cap Brotherhood and save the head of the city and also your robot-girl friend.450 mb
thanks to wendy



Minimum System Requirements/Minimum sistem gerekirliği
* Operating system: Microsoft® Windows® XP/Vista/7
* Processor: 1.8 Ghz
* Memory: 1GB
* Hard disk space: 380MB

password/Şifre : enjoy!

Part 1 indirmek için tıklayınız-Click to download Part 1
Part 2 indirmek için tıklayınız-Click to download Part 2
Part 3 indirmek için tıklayınız-Click to download Part 3
Bu Oyunu Paylaşın :
Comment Page :

+ yorum + 83 yorum

23 Kasım 2009 21:06

teşekkürler sis:)
arkadaşlar gerçekten güzel bir oyun.oda oyunlarını seven arkadaşlar için ayrıca güzel:)
mutlaka oynayın derim:)

23 Kasım 2009 21:17

rapidshare eror veriyor başka indirilecek link yokmu

24 Kasım 2009 15:58

robotumun bedenini buldum, başını taktım, bacağının birini, oyuncak vererek aşağıda dolaşan böcekium dan aldım kolumun biri nerede??? çok şirin bir oyun tavsiye ediyorum hem de en başındayken :D

24 Kasım 2009 16:07

Abbeyi bitirmeye gidiyorum acilen bu oyunu oynamak lazım :D

24 Kasım 2009 16:19

aklım bunda kaldı kolumu da buldum..

oyundayken yorum yazamıyoruz çünkü web e çıkınca oyun duraklamıyor :D not alaıp oyunu save edip çıktıktan sonra yorum yazmak lazım .

24 Kasım 2009 16:52

1) küveti 2 tıklayıp düşürüyoruz.Bedenimiz; 2 tıklayıp onu da düşürüyoruz.
2) başımız yerde duruyor ona da 2 kez tıklıyoruz birleşiyor.
3)yerde bişey dolaşıp duruyor ona tıklıyoruz, ekranın sol üst kısmındaki oyuncağı istiyor.
4) robotumuz da kol ve bacak istiyor.
5) ekrandaki uyarıları dikkate alıp robotumuzu uzatıyoruz, oyuncağa tıklıyoruz, oyuncağı alıyor.
6)ağzını açmak için (inventory) robotumuzun başkısmında aşağı-yukarı ok işaretine tıklıyoruz.
7) imleci yukarı kaydırıp oyuncağa tıklıyoruz, son ra da terde dolanan böcükümüze tıklıyoruz.
8)robotumuz ağzından çıkarıp oyuncağı yerde dolaşana veriyor.
9) yerde dolaşan oyuncağı aldıktan sonra bize bacak getiriyor.
10) robotumuz kendi monte ediyor.
11) hemen yakınımızdaki magneti alıyoruz.
12) makaradan ipi alıyoruz.
13) uyarıya uyarak inventorymizde bu ikisini birleştiriyoruz.
14 sağa doğru yürüyoruz, direğe tıklıyoruz.
15) robotumuz direği biraz eğiyor.
16) inventoryden ipe bağladıyımız magneti alıp eğilmiş direğe tıklıyoruz.
17) kolumuz bulunuyor, ve bizim minik robotumuz karşıya atlıyor.
18) sağa dogru tıkladığımızda pıtır pıtır şehre koşuyor...
19) şehrin giriş köprüsündeyiz, karşıya biri geçiyor.
20) köprünün girişindeki kontrolkulesini yanından sarkan kolu çekmek için uzatıyoruz robotumuzu.
21) kolu çekip bekçiye tıklıyoruz, robotların girmesi yasak diyor.
22) yandaki direğe tırmanıyoruz, ilerleyebilmek için alttan çubuk çekmesi için alttaki çubuğa tıklıyoruz.
23) inventte bu çubuğa tıklayıp direkteki oyuga tıklıyoruz..
24) tüm delikleri böyle tırmandıktan sonra biraz daha tırmanıyoruz.
25) elektrik direğinden ampulü söküyoruz, düşüyoruz.
26) işaret konilerini yanına gidiyoruz tıklayıp birini invente alıyoruz.
27) diğerlerini de tıklayıp atıyoruz.altan boya çıkıyor.
28) boyayı suya katıyoruz
29) inventteki koniyi boyaya batırıyoruz.
30) ampulü başımıza takıyor, üstüne koniyi yerleştiriyoruz.
31) boyumuzu uzatıp kolu bir kez daha çekiyoruz.
32) kendisine benzediğimiz bekçi selam duryor, köprüyü indirmesini isteyip ilerliyoruz.
33) köprüyü geçerken, köprüye damlamakta olan siyah maddeye basıp kayıyor aşağı düşüyoruz.

24 Kasım 2009 18:12

34) aşağıda üzerinde kırmızı ışık olan kapının yanında bir kutucuk görünüyor.
35) boyumuzu alçaltıp kutucuğu tıklıyoruz, yakın plan 2 düğme var.
36)leverın olduğu duvardaki deliklerle ilgili bu düğmeler. rakamlar sıra harfler yer belirliyor.
37) düğmeleri çevirerek (2 A) da yukarıdaki dönen kolu 2. deliğe yerleştiriyoruz.
38) leverın olduğu yere gdiyoruz, bir kanca buluyor alıyoruz.
39) şeker robotum yanlış yer tıklayınca kafasını hayır diye sallıyor..sonunda kancayı merdiven demirini başına takıyoruz.
40) boyumuzu uzatıp yukarıdaki boruya asılıyoruz ve karşı silindire doğru ilerliyoruz.
41)asılı olan sarı şeyi alıp düşüyoruz.

24 Kasım 2009 18:32

42)sarı şeyi raylara koyup merdivenden çıkyoruz.
43) kolu çekiyoruz, maden vagonu sarı şeye takılıp devriliyor.
44) inip devrilen vagona tıklıyoruz, tekerleklerini alıp raylara koyuyor robotumuz.
45)tekerleklere tıklıyoruz oturyoruz tekerleklerin üstüne..
46) defalarca kapıya tosladıktan sonra tesadüfen merdiven başını tutmayı akıl ediyoruz.
47) oturur durumda geri yürüyüp merdivenin alt kancasını tıklayınca yukarıdan bir vagon geliyor ve onunla birlikte açılan kapıdan giriyoruz.
48)kalorifer kazanı benzeri şeyin arkasından bir kapak açılıyor bir robot geliyor.
49)O cevherleri yerken biz saklanıp hatırlıyoruz...

25 Kasım 2009 00:25

yükledim bende başlıyorum oyun delisi güzelce yazmış takılırsam bulmak kolay olcak galiba :=)

25 Kasım 2009 15:50

bende baya ilerledim ama not almadım aklımda kalanı yazım kalarofir olan yere gelince tam karşıdaki küçük kapının ordan anahtar alıyoruz sonra geldiğimiz kapının yanındaki kolu çekiyoruz yeni araba gelıyor tam karşıya gidip kazanın sag kısmındaki kolu çekiyoruz makine kömürü atıyor araba boşalıyor sonra kazanın altında yanıp sönen kırmızı bir düğme var ona basıyoruz tekrar sagdaki kömürü alması için çalışıtıgımız kolun iç düzenegi açılıyor onun ayarklarken 1 en aşagıya 2 en üst 3en aşagıya gelcek şekılde topları ayarlıyoruz sonra makinaya basıyoruz koşarak içini boşalttgımız arabanın içine oturyoruz makine bizi tutup kaldırınca soldaki balkona atlıyoruz anahtarı balkondaki yere takınca içini açıyoruz ilk düzenegın kablosunu & şekılde yani kıvırıyoruz aşagıya atlayıp kolu tekrar çekıp yıne arabaya koşuyoruz alet bizi yukarı kaldırıp dönderince soldaki delikten içeri atlıyoruz (hanı kaçan adam varya o delik )............


sonra ceze evine düşüyoruz :=)))))))))tabı ben gece baya oynadım ama şimdi işlerim var dışarı çıkcam anca akşam yazan olmassa yazarım aklımda kalıdgıyla şayet buraya kadar gelırseniz ben yazmak için geç kalırsam ip ucu vereyim mahkumun sigarası yok oda sagdaki boru dan tutun alıp lambayla ısıtılıcak tuvalet kagıdıyla sarılcak gerısı gelıyro zaten :=)............


önemli not : sol yukardaki menude ampul var yapmanız gereken puzzle söyluyor şayet yapmak için mantıkta zorlanıyorsanız hemen yanında bir makine işareti var onu tıklıyorsunuz çıkan ok işareti için ortdaki düğme basılıyor oyun başlıyor duvaralara ve örümceklere çarpmadan anahtar deliğe ulaşmalı örümcekleri vurmak için orta tuş okalr alt üst hareket tuşları biraz dikkatle oyun kolay ..anahtar deliğine varınca kitap açılıyor ve o bölüm için gerekli tam çözümü gösteriyor ..........hadi kolay gelsin

25 Kasım 2009 15:53

ya bu arada sol yukardaki menu derken sag olcak olcak adamın atlayacagı delıkte sagda :=))))))))))sagım solum karıştı......

25 Kasım 2009 16:28

Sheracığım.. ben de bazen ekranın sağını solunu bazen kendi sağımı solumu yazarım karman çorman olur... bu aralar sık sık hata yaptığımdan yine sağ sol yanlış mı yazdım diye düşündüm...
kızma aslında ekranın sol yukarısı o ekranın yüzü bize dönük onun solu yaneee bizim sağımız... :D :D :D

25 Kasım 2009 22:56

bu bölümü de ben yazayım:)
1-önce ekranın sağındaki borudan sarkan sarı saçaklı şeyi alın
2-bir parça tuvalet kağıdı alın.
3-lambanın altına uygun yere gelince boyunuzu uzatıp sarı saçaklı şeyi lambada kurutun ve sonra inv. de tuvalet kağıdına sarın
4-sizinle aynı hücrede olan mahkuma verin
5-sevinecek,gözüne bastırıp yakıp içecek ve el sıkışırken kolunu size verecek
6-şimdi diğer hücreye açılan deliğin önünde boyunuzu kısaltın ve elinize diğer mahkumun kolunu alıp uzanın delikten
7-diğer hücredeki mahkum korkup arkadaşının kucağına atlayacak,yolunuz açılacak ve kol 3. hücreye kadar uzanacak
8-oradaki dolabı birkaç kez sallayın üstündeki süpürge düşünce alın
9-ilk hücrede tütünümsü otu aldığınız borunun vanasını düşürüp alın ve süpürgeye takın. bununla yerdeki kapağı açıp yeraltına girin,diğer hücre nin kapağını yine vanalı süpürgeyla açıp hücreye girmeye çalışınca yine korkacak oradakiler ve giremeyeceksiniz
10-bu kez yeraltındaki koridorda tam ters,karanlık tarafa doğru gidin. orada bir kapak daha göreceksiniz
11-süpürgeyle orayı da açın,fakat bu arada robot fare süpürgemizi kaçırdı.
12-üst kat gardiyan odası. gardiyan tabancasını dolduruyor.sandalyesinde geriye yaylanınca sandalyenin bacağını ittim,devrildi. o yerde yatarken tabaktan mermileri çaldım. o dakalkıp karşı duvardaki atış panosundan yeni mermiler aldı. bu arada belinden anahtar çaldım,mermileri de yere attım.
13-sandalyeyi itme ve mermi çalma işini sonsuz yapabiliyorum. fakat artık yeni birşey yapamıyorum. ampule göre gardiyan yerdeki mermilere basıp kayıp düşünce koşup kapıyı açaıp çıkacağım ama olmuyor

26 Kasım 2009 00:40

daphanecim senden devam ediyorum ;sandalyenin bacagını çekıyoruz adam yere düşüyor hemen tabaktaki mermileri çalıyoruz adam tekrar mermileri doldurmaya gidince hemen yukarı çıkıp soldaki cihazın ilk anahtar deliğine anahtar takıyoruz ışık yeşil yanıyor ve hemen deliğe kaçıyoruz adam tekrar dönerken mahkumlar diğer kapıdan kaçıyorlar ve gardiyan onları kovalıyor ortam boşalınca yukarı çıkıyoruz soldaki kapıdan içei giriyoruz burda 3 tane kapı var ortadaki yani 2 .kapıdan içeri giriyoruz tam üstümüzdeki hücre odasına giriyoruz tavandaki aleti uzanıp alıyoruz ve mermili odaya tekrar dönuyoruz bu kez merdivenlerden yukarı çıkıp kapıdan içeri gidiyoruz

26 Kasım 2009 00:45

burda yıne merdivenlerden yukarı çıkıp saatın solundaki düğmeye basıyoruz karanlık oluyor ve saat 04:45 gösteriyor tekrar aşagıya iniyor 3 kapı olan odaya gidiyoruz burdaki ilk kapı yani1.kapıdaki alete basıyoruz çıkan saati 04:45 ayarlayıp ortasındaki kırmızı düğemeye basıyoruz kapı açılıyor ve ilk hücre odasına girmiş oluyoruz burdaki büyük makineye basıyoruz puzzle çıkıyor amaç ortdaki yeşil yapraklara yeşil topları dairenin dışlarında kalan yerlere kırmızı topları ayarlıyoruz açılıyor içinden silah alıyoruz silah ve tavandaki alet birleşiyor ve burdan çıkıp duvar saati olan yani düğmeye basıp karanlık ettiğmiz odaya gerı dönuyoruz bu kez düğmeye basdığımız yerdeki yanı (merdivenlerden çıkınca en son kapı)dan içeri giriyoruz şehirdeyiz artık :=)

26 Kasım 2009 00:57

sola gidiyoruz bir kadın var köpeği kayboolmuş takrar saga dönuyoruz iki blok var onların sağına gidip kadının oldugu yere kadar blokları itiyoruz ve kadının sagındaki makieney basıyoruz puzzle çıkıyor alttaki okları yukarı yukardaki okları aşagıya getirdikten sonra soldaki kolu çekıyoruz makine blogun tekını yukarı çekıyor ....(puzzle için alt taş olsun üst pamuk :=)bir taş ileri bir pamuk ileri 2.pamuk ileri 1.taş ileri 2.taş ileri.taş ileri 1.2.3 pamuk ileri taşlar ileri umaraım dogru anlattım :=).........bloğun tekini makine çekınce yukarı kalan bloguda saga aldıgımız yere itiyoruz ve üstüne çıkıyoruz demır merdivenlere atlayıp yıkardaki odaya ulaşınca puzzle çıkıyor

26 Kasım 2009 01:01

burda amaç nehirdeki yag bidonun köpeğin oldugu kıyaya ulaştırmak yanlız yaptım ama tarif edemeceim okları oynarken kıyaya ulaştı sonra gösterdegedeki damla işaretine basdım yere yag döküldü baya basdım çok döktüm köpek yaga koşdu yemege başladı aşagıya inince silahla köpeği yakalıyoruz alıp kadına götuyoruz kadında tşk edeip şemsiye veriyor şemsiye açıp yağmur olan sol yoldan devam ediyoruz ............oynayım yazarım artık :=)))))))


bu arada ya çok begendım ben bu oynu zevkli ve ugraşmak sarıyor insanı tşkler sisciimmmmmm şekercim epeydir oynamamıştık böyle güzel oyunlar kendı adıma söyluyorum tabi puzzle severım :D

26 Kasım 2009 01:49

merdivenlerden yukarı çıkıyoruz barlar sokağına geldik sol tarafımızdaki bardan içeri giryoruz bira istiyoruz kadın vermıyor para ver al diyor bizdede metelik yok :=)))))))) içerde bir kapı var bakıyoruz gardiyanlar kumar oynuyor içeri giremiyoruz yani :=))))sonra kapının yanındaki üst rafda asılı bir şey bez gibi onu alıyoruz önümüzde bir bey var oyuncu beklıyor masasına selam diyerek oturyouz işde bu zor kısım bu adamı yenmek baya zor yani bizim somonları çapraz veya düz 5 li sıra yapmamız lazım tabı adam bizden önce vidaları 5 yapmadan oyunu kazanırsak adam kızyoruz masaya yumruk atıyor yere düşen 5 vidayı topluyorz sonra dışarı çıkıyoruz sagda sinekli tanker var elimizdeki bezi sineklere yapıtşırıyoz bardan içeri tekrar giriyoruz sinekleri barmen kadının üstüne salıyoruz o sineklerle boğuşurken bizde bira fıçısını çalıyoruz :=))))))dışardaki jaz grubunun davulu eksik onlara verip göbek atıyoruz :=))))).........

26 Kasım 2009 02:25

yukarda yaşlı bir teyze var bize kızıyor saksının birini kafamıza atıyor , jaz grubunun davulcusunu tmmladık saksofoncusunada elimizdeki vidaları veriyoruz oda tmm teyze gene çıkıyor ikinci saksıyı atıyor kafamıza bu kez yeşil bir ot var yerde onu alıyoruz son grubun üyesi zurnacı kaldı ampula basınca içinde kedi veya fare var gösteriyor egılıp bakıyorum efet bir hayvan var ama ne yaptımsa henuz çıkaramadım bitkiyi verim diyorum ama oda olmadı offfffffff tıkandım yahu bu yaratık nasıl çıkcak ..........

26 Kasım 2009 03:03

'''''derken buldum galiba o yaratık sanrım fare olmalı çünkü merdivenlerden yukarı çıktım solda bir yukarı merdiven daha var burda kedi buldum sanırım kediyi alıp zurnanın üçine sokucaz diye düşünüyorum ........

devam zurnadan sonra yukarı kata çıktım sağda tekerlekli sandalyeki amcadan çaydanlık aldım sanırım su koymamı söyledi sonra havuzun önundeki duvardan çevirme kolu aldım yaşlı teyzenin yanındaki duvar deliğine taktım saati ayarlıcaz 2 kagıt var hemen aynı duvarda biri 7 biri 9 dokuz diyor henuz çözemedım soldan bir üst kata daha çıktım robot var kedı var bir de robotun yanında bir düzenek var onda bir parça bulmak gerekcek ........(bu arada ampul bakınca kediyi elektrik çarptır diyor :=))))))))))

26 Kasım 2009 03:37

valla saat olayını kaç saat geçti hala çözmüş değilim :=))))))))) kagıtlardan birinde ay var 3 işaret 9 diyor diğerı sonsuzluk 3 işaret 7 diyor saati kurcalarken yaşlı teyzeyi kapı açıldı içeri yolladım :P arkasında kagıt varmış ondada pentagram 2 işaret 6 diyor bir işaretı kendı çizmiş neyse yukarı çıktım bir parçası eksık dedgım düzenek sanırım eksık değıl çünkü oda oyunmuş :P :=)))))))))) oynarken karelerı yer değişitip bir parçası düştü baykuş hemen koşup düşen parçayı elımden aldı bende kala kaldım neyse...............uykum geldiii bu gecelik bu kadar........byeeeeee

26 Kasım 2009 03:39

bu arada unutmuşum 6:35 -12:35 ayarlayınca saati teyze içeri gidiyor ama hangı saat dışarı çıkardım hatırlamıyorum :D

26 Kasım 2009 13:18

bana yüklemeyi anlatırmısınız ben bu part yazanları yüklemeyi beceremedim

26 Kasım 2009 15:35

bilo bak şimdi önce 1.part bas çıkan sayfada free useri tıkla sana süre vercek diyelımkı 30 sn gerı sayım bitince dowland yazan yere basıcaksın kaydet penceresı çıkınca yada bazılarında sabit diske kayedim mi diye sorar efet diceksın masa üstü hariç c yada d içersinde bir klasör hazırla oraya kaydet kısmında göster .......1.2.3 part hepsı indikten sonra aynı klasör içersinde sadece 1.part üstünü tıkla buraya çıkar de çıkan kalsörde exe tıkla oynun pc deki yerını göster extract de oyun kurulur ...........eksik yada yanlış anlatmış isem veya sen anlamadıysan o zaman site kurucusu Sishyphos ' dan destek alabilirsin .........onuda bulamassan daphane bozo yardımcı olurlar....

26 Kasım 2009 16:20

baykuşun oldugu yerdeki robotun arkasında çıkıp elindeki aletin fişini çektim aşagıya indim robot fişi tekrar takmak isterken fişi arkasını dönünce yanındaki kırmızı kablolardan ilk olanı tutup aşagıya çektim diğer kırmızı kablolar karıştı robot şimdi onları tamir etmek için yana kaydı sonra aşagıya indim yaşlı teyzenin arkasındaki kagıda göre saati 9:30 ayarladım kuledeki adam aşağıya indi saatli kapıdan içeri girdi bende kuleye girdim megafonu aldım :=)

26 Kasım 2009 16:52

saati 9:45 yapınca kuledeki adam geri çıktı yerine gitti dön dolaş yag ararken buldum ja grubunun yanındaki kapıdan girince çaydanlığı ( aslında o yagdanlıkmış :D:)yere bıraktım 3,4damla doldu aldım yukarı çıktım tekerlekli yaşı amcaya verdim paslanmış arabsını ve kendısını yağladı şimdide benden ayçiçek yağı istiyor :D bu arada yazmayı unutmuşum havuzun yanındaki duvarda lambalar var onlardan saglam olanlarıda ben kırdım ne işe yaracık henuz bılmıyorum...........

26 Kasım 2009 17:08

yaşı amca kenara çekilince lugar kapağını açtım içeri girdim yerden çengel aldım havalandırma deliğinden kırmızı vida kolu aldım çengeller komodinin çekmecesini açtım kitap var tarif yazıyor sanırım ayçiçek yagıyla alakalı sonuna kadar bakınca defetrın son yapragından kırmızı vida kolu aldım soldkai makineye gittim 3.kırmızı vida kolunuda aldıktan sonra en sol en üst 2 kırmızı en sol attan bir sonrakıye kırmızı vidayı taktım havuzun su akmasını durdurdu .........alttaki kapagı açmam için ingiliz anahtarı gerek oda bu katta ama gramofunu çaldılar getir açayım diyor :D....

26 Kasım 2009 17:37

yukarı çıktım ama bu baykuşu telden düşeremiyorummmmmmmmmmmmmmm of puf yapmadığım aeorbik hareketi kalmadı velet taklidimi yapıyor ama ayağı bir kaysa :P

26 Kasım 2009 19:01

shera çok tşklr hemen yapıyorum söylediklerini

26 Kasım 2009 19:02

bu arada herkese şimdiden iyi bayramlar

26 Kasım 2009 20:44

sanada bilo takılırsan sis den yada sitedkei arklar yardım alabilirsin chat room yaz cvb verirler sanada hayırlı bayramlar

27 Kasım 2009 02:29

baykuşu geçemiyorum :=((((((((((((((((((((((((((((((((((((( el kitabına baktım aynısını yapıyorum ama olmuyor düşmüyorrrrrrrrrrrrrrr :=(((((((((((((((( ya allah aşkına oynayan bırı yazsın neden düşüyor bu kuş :S deli olcam saatlerdir kuşun yanındayım denemedğim inme kalkma modeli kalmadı bütün tahmini iniş çıkışları yaptım düşmüyorrrrrrrrrrr

27 Kasım 2009 02:31

hatta bazen o kadar çok denıyorum ki robotun göbegı düşüyor ..............

27 Kasım 2009 04:01

oh be düşürdüm sonunda ama gerçekten düşürmek çok zor ipi çok iyi sallanmasın gerekiyor siz okları yukarı aşagıya yaparken kuşda yapıyor ama ip iyi sallancak belkı en az hareket sayısı 10 gib........kuş yere düşünce elinden bizden çaldıgı makinenın parçasını alıyoruz (bu kattaydı makine yamıştım daha önce )yerine takıyoruz sonra kopan teli trabzana yani köprünün demirine baglıyoruz sonra makinenın içindeki puzzle yapıyorz yani çizgiler birleşcek yol olcak şekılde yaptıktan sonra robotun üstüne çıkıyoruz kediyi tutuyoruz kaçıp köprüye atlıyor kedi çarpılıyor tekrar makineye gelıp en alt ortadaki taşı boş olan en alt sagdaki 3. yere itiyoruz elektrik kesiliyor kedi yere düşüyor kediyi alıp jaz grubunun yanına gidiyoruz.......

27 Kasım 2009 04:10

kediyi zurnacının borusundan içeri atıyoruz içerdeki fare kaçıyor kedi kovalıyor :D zurnacıya tıklıyoruz müzik çalarken yaşlı teyze kızıp camdan radyoyu kafamıza atıyor bizde radyoyu yerden alıp yukarı çıkıyoruz lugar kapagından içeri girip radyo ve megafonu birleştirdikten sonra komodinin üstüne takıyoruz müzik çalıyor üsteki ingiliz anahtarına tıklıyoruz gramafonu hatırlatıyruz :d oda tmm diyor ordaki su buyuk giderenin en altını ing anahtarıyla açıyoruz bardaki gardiyanların kumar odası suyla doluyor......

27 Kasım 2009 04:18

gardiyanları bogduktan sonra :D yukarı çıkıyoruz boşalttgımız havuz dan içeri giriyoruz vanayı açıyoruz binanın dşına çıktık asansöre atlayıp düğmeye basıyoruz geldğimiz kattaki cama tıklayıp içeri bakıyoruz robotumuzun aşkını bulduk :D geçmişi izledikten sonra dolabtan mısır alıyoruz.........


bu akşamlıkta bu kadar .......

28 Kasım 2009 01:21

tencereyi ocaktan indirip yere koyduktan sonra elimizdeki mısırı ocaga bırakıyoruz patlayan mısır sayesinde dışardaki borudan çubuk düşüyor çubugu alıp camdan kıza veriyoruz;kızı tencerenin üstüne çıkarıp çubukla kalorifer kapagını açıyoruz tekrar çubugu verip bu kezde kalarifer resiatnsını içinden düşürüp alıyoruz....

28 Kasım 2009 01:26

tencereyi tekrar ocaga koyuyoruz içine residansı atıyoruz kaynayınca içinden çıkan hortumu alıyoruz soldaki yag çeşmesine takıyoruz ve dışardaki depoya doluyor......

28 Kasım 2009 01:43

deponun yanındaki makineyi tıklıyoruz pentagram şekıli çıkıyor 2 kırmızı yukarı 2 gir aşagı uçlara olcak şekılde ayarlıyoruz makinenın kolu açılıyor sonra diğer sol tarafdaki düğmeyı çekıyoruz motor çalışıyor dönüp makinein açılan kolunu yukarı çekiyoruz en üst kattayız.....

28 Kasım 2009 01:49

karşımızaçıkan robotun soruduğu bütün sorulara yanlış cvp vererek robotu çileden çıkarıyoruz en sonunda patlıyor ağzındaki pervane düşünce borudan içeri giriyourz............

burdaki boş saksıya elimizde fideyi dikiyoruz.....

28 Kasım 2009 02:11

ilk saksıdan çubuk masadan 2 adet çekmece alıyoruz masanın yanındaki makineye tıklıyoruz her düğmeye basdığımızda karşımıza çıkan oyunları yapıyoruz(12 cüceler oynun içersinde bu oyun vardı adını unuttum onu oynadısanız kolay gelır ama bilmeyenler için şöyle diyebılrım bir noktadan başlayıp ilerliceksınız ama tüm kareleri değmeli oklar )

28 Kasım 2009 02:20

sonra tam ortadaki su ısıtıcıyı dikdiğimiz fidanın saksına dogru itiyoruz makineye dönüp ilk üç yeşil topun altındaki topa basıyoruz çiçeği ısıtıyor ve ayçiçek oluyor bizde ayçiçeği tıklayıp içinden çekirdekleri alıyoruz ....sonra bu kez ısıtıcıyı ilk saksının önüne getiriyoruz tekrar gidip makinenin aynı tuşuna basıyoruz ağaç canlanıyor yukarı çıkıp soldaki ilk dikenli meyvesınin açılan agzına çubugu takıp içinden büyüteç alıyoruz ve büyüteçi sağdaki ayaklı makinein önüne takıyoruz

28 Kasım 2009 02:28

o ayaklı makine video gösteren aletde adını bilmiyorum :=)) neyse bu aletin arkasına ilk çekmeceyi takıyoruz sonra sağdaki makinenin bu kez diğer 3 lü topun altındaki düğmesine basıyoruz aktif oluyor ilerlerken bir kelebek var orda duruyoruz soldaki kapının yanındaki makineye tıklıyoruz resimdeki gibi kelebeği ayarlıyoruz anahtarı tıklıyoruz kapı açılıyor

28 Kasım 2009 02:36

içeri girdikten sonra sağdaki makinein altına yagdanlıgı yerleştirip yukarısıdan çekirdekleri atıyoruz sonra kolu aşgıya yukarı kaldırıp ayçiçek yagını elde ediyoruz ve alıyoruz köprüden karşıya geçiyoruz robot pil istiyor robotun sağ yanındaki borudan aşağıya iniyoruz ve tekerlekli yaşı amcanın yanına gidiyoruz........

28 Kasım 2009 02:41

amcaya ayçiçek yagını veriyoruz oda bilet ve uzun bez veriyor bize band da olabılrı bez dedığım :=)nihayet bileti aldık yukarı çıkıp oyun odasınnın girişinden bileti atıyoruz ......oyun odasına geldik şükür :=)

28 Kasım 2009 02:52

burdaki bisiklete binip pedal çeviriyoruz taki gösterge kırmızıya gelen kadar gelince 1.makinenin ışıgı yanıyor ve makineye gidip oyuna oturuyoruz tetris oynu 1000 istiyor .........

henüz 1000 gelmeden yanıyorum :=)))) 3 can hakkı var .....

28 Kasım 2009 02:55

yorumun havaya uçtu :P yani kayboldu sanırım yenıden yazıyorum bisiklete binip pedal çevircez taki gösterge kırmızı olana kadar kırmızı olunca 1.makinenin ışıgı yanıyor makinaya gidip tetris oyununa oturuyoruz 1000 istiyor .........

28 Kasım 2009 03:34

tmmlayınca para alıyoruz tekrar bisiklete gidip kolu 2 getiriyoruz pedal çevirdikten sonra 2.makine aktif oluyor.......

bu gecelikte bu kadar ......

28 Kasım 2009 11:22

sheracım valla bitirdin nerdeyse oyunu.bak bunu da beğenirsin.bu da aynı türden.

http://hiddenobject.blogspot.com/2009/11/full-pipe-total-flush.html

28 Kasım 2009 13:45

sis cnm öncellikle bayramın mübarerk olsun...... ellerinden vede yanaklarından öperim :=))).......


pipe oyununa gelince onu gördüm ve türünün aynı oldugunu düşünürek indirim zaten bu oyun bitsin hemen kurup başlıcam ayrıca önerdiğin için tşk ederim ........

bu arada bu oyun gerçekten çok güzel tam istediğim türden 10 üzerinden duble 10 veriyorum .........

28 Kasım 2009 13:52

2.makine aktif olunca oyuna başlıyoruz (burda amaç küçük kareyi büyük kare içine almak ve çıkışa ulaşmak size tavsiyem takılırsanız mutlka çözüm için menüde ki kitabı kullanın.)oyun bitince para alıyoruz 3.kolu çevirip 3 makineyide aktif ettim ama patladı ondan oyun yok yani :=)

paraları aldıktan sonra tekerlekli sandalyedeki yaşlı amcanın sağ yukarsında bir pil satan makine var paraları oraya atıp 2 adet pil alıyoruz (ben onu ilk gördugmde kola makinesı sanmıştım :D:D:D:) pil ile uzun bezi birleştiriyourz sonra bir kat aşagıya inip açılmayan kapının sağ yanındaki borudan tırmanıp yukarı çıkıyoruz (bu robotun pil istedigi aşagıya ındıgımız boru )büyük robotun yanına geldik birleştirdiğmiz pili robota veriyoruz oda küçük robota takıyor artık dikkatleri dagıldı bu fırsaattan istifade bizde kapının düğmesine basıyoruz ve içeri giriyoruz .......

mola 10 dk sonra devam ......

28 Kasım 2009 16:02

içerdeki ağacın topragını eşeklıyoruz bir süpürge robotu gelip yerleri süpürüyor bizde onu tutup sallıyoruz ampul düşüyor içinden alıyoruz soldkai makineye önce pentagram yani yıldız şekıl lı yapıyoruz sonra ampulu takıp duvardaki 1.ve 2.şekıllerı yapıyoruz dogru olunca üsteki çizgiler yanıyor son şekıllıde yapcaz ama son ampul eksık odadan dışarı çıkıyoruz ampul aramaya :=)


bende dışarı çıkıyorum artık ne zaman gelırsem devam edicem gitmeden bir kaç yere bakdım ama ampulu bulmak zor olcak galiba :D

29 Kasım 2009 13:57

dün gece oyuna devam ederken yorgunluktan pc de uyumuşum :=)..........

şimdi devam ampulu ara ara bulamadım şekılleri yapıgımız odaya geri döndüm tekrar ilk şekıl pentagram yaptıktan sonra dışarı çıkınca başka bir mekan açılıyor burda önce elektrikleri sagdaki panodan açıyoruz sonra sola gidiyoruz kolu aşgıya itiyoruz içerdeki odaya süpürge girenen kaadar girince bizde peşinden gidip süprgenın üstüne çıkıp makası alıyoruz sonra tekrar dışarı çıkıp kolu yukarı çekiyourz avizenın altına süpürge gelicek şekılde tekrar panoya gidip elekriği kesiyoruz (burda benım elektrigi kesme fikrim adamı elektirik çaprtıktan sonra geldi :D :::)süpürgenin üstüne çıkıp makasla avizenin kablosunu kesiyoruz ve avizeyi alıyoruz ..avizeyi süpürgenin arkasına takıp elektrikleri geri açıyoruz.yine kolu aşagıya çekip süpürgeyi odaya gönderiyoruz içeri girip avizeyi alafranga tuvalete takıp odadan çıkıyoruz ve kolu yukarı çekip tuvaletei patlatıyoruz :D

29 Kasım 2009 14:04

tuvaletin patlayan yerinden aşagıya bakıyoruz ki uçurum var :D hemen yanımızdaki tuvalete kagıdın tutup aşağıya atlıyoruz burda daha önceden animasyonnu görmüş oldugumuz bomba var bombayı açıyoruz içindeki abcde harfleri yazan düyuları alıyoruz kapaktaki yazan mesela 1.a 1.kablosunu takip ederek uşaltıgı yere a'yı takıyoruz burda 4 dk bir süre var elimizi çabuk tutmalıyız bütün harfler yerine takılınca bomba duruyor ve yukarı çıkıyoruz..

29 Kasım 2009 16:15

yukarı çıktıktan sonra merdivenlerden yine yukarı çıkıyoruz solda büyük dolabın kırmızı düğmesine basıp açıyoruz 2 oyunu yapıp kilitleri açıyoruz (oyunda yeşil alana yeşil topları getirmek gerekiyor baya zorlandım ben :=)oyunları tammlanıp kilitler açılınca içinden kablo çıkıyor alıyoruz.ortadaki büyük robotu tıklıyoruz animasyonu seyrettikten sonra robot kabloyu takıyoruz diğer uçunuda kendimize süper bir oyun geliyor :D bu oyunda ilk önce kırmızı adamlar bizi vurmadan (oyun labirentte geçiyor )en aşagıda anahtar var onu bulup kilit olan yere geliyoruz açıp silahı alıyoruz sonra kırmızı adamların hepsını öldürüyoruz sanrım 30 yaklaşıktı başda saymadım zaten sağ yukarda öldürdükçe sayıları azalıyor..hepsini öldürünce ki labirent baya büyük yolları iyi ezberleyin ben gibi kaybolmayın :P büyük robot bize epeyce aradgım ampulu veriyor ve en son yapamadıgımız şekıllı yapıp kızı getirmemizi söyluyor ...ampulu aldıktan sonra aşgıya ınıp kapıya gidiyoruz kapının sağındaki düğmeye basıp içeri giriyoruz........

29 Kasım 2009 16:26

elimizdeki ampulu yerine taktıktan sonra duvardaki son şekıllı yapıyoruz tekrar kapıdan çıkıyoruz bu kez yeraltı tünelindeyiz ( sanırım her şekıllı bir başka kapıyı açmak için zaman tünnelerınden olurya mekanlar arası geçisi sağlıyor )sağdaki el süpürgesini alıp yine sagdaki camlı yere vurup kırıyoruz içinden anahtar alıyoruz şekıllı odaya dönüp anahtarla sağdaki kilitli yeri açıyoruz sprey alıyoruz ve tünele dönüp ortdaki odanın tamaltındaki kilite sprey sıkıyoruz donuyor ve el süpürgesiyle donan kiliti kırıyoruz yukardaki ölü gardiyanlar ve su akıp gidiyor boşalan odanın içine çıkıyoruz sagdaki odadaki kızı kurtarıyoruz ve ele ele büyük robotun yanına gidiyorlar ......robot bizi tiye almıyor kitap okuyor bizde açık olan kapıdan çıkıyoruz binanın dışına solda müzik kutusu var işde burda hangı tuşlar kullancak zorlancaz gene .....


neyse ben dışarı çıkıyorum gelince gene uyuyup kalmassam tuşlardaki mantıgı çözemeye çalışcam

29 Kasım 2009 21:59

mantık şu anladığım kadarıyla oynun müziğii çalmak gerek ama nota kulagım pek iyi değil o yüzden walktroughdan yardım aldım izlemiş oldugum videoya göre soldan sağa sıralıcak olursak rakamsal 12345 dersek ------1-4-2-3-5-2-3 basınca solda merdivenler aktif oluyor kızla beraber yukarı çıkıyoruz araca binip gidiyoruz .......

THE END .......

Emeği geçen herkese tşkler .........

29 Kasım 2009 22:00

Sağdaki merdiven olcak :=)

29 Kasım 2009 22:06

şunuda ifade etmem gerekirse 2009 yılı içersinden oynadığım oyunlardan ''puzzle -bulmaca -mantık -adventure -point clik - tetris -mini game -ayrıca beceri isteyen -komik ve şirinlik bulunduran sıkmayan insanı oyun içersinde sürükleyici tarzı kulağa hoş gelen müziği bütün bunlar tek bir oyun içersinde olup bünyesinde toplamış olması ;görsel zenginlik bakımından iyi oluşuyla gerçekten çok beğendim.......


2009 YILI OYUN ÖDÜLÜMÜ BU OYUNA VERİYORUM.........

29 Kasım 2009 22:09

VE VE VE VE ..........

Robotumuzun jaz müzik grubuyla dansı süperdi :=)

Machinarium Robot dansı olarak kendimde gerçek hayatta uygulamayı düşünüyorum ilk canlı müzikli mekana gider gitmez............ :=)))))

leylaaa
30 Kasım 2009 19:16

off ya rapidshare izin vermiyo bende istiyorum indirmek :(

2 Aralık 2009 00:07

arkadaşlarbende oynamak istedim ama daha ilk baştan takildim robotun agzini açip oyuncak bebegi
alip yerdekine veremiyorum kolla bacagi da alamiyorum
zaten oyunu zor yukledim ve oynayamiyorum
ayrica menu hint diye bir şey yok tahminim ekran
ayarlari çok büyük ben birşey anlamadim
her türlü yardima açigim lütfen

Adsız
2 Aralık 2009 14:27

arkadaşlar az önce 3 partı da indirme işlemini tamamladım ama exe açmak için password soruyor ne yapmam lazım oyunu oynamak istiyorum yardım lütfeeennn :((

Adsız
2 Aralık 2009 14:57

indirme linkleri üerindeki koyu renkli password-şifre yazısına bakınız

2 Aralık 2009 15:04

password/Şifre : enjoy!

adsız, üstte şifreyi vermiş sis zaten.sanırım dikkatli bakmadın:)

Adsız
2 Aralık 2009 15:59

3 part indirdim ama exe dosyasının açılması için password soruyor ne yapmalıyım yardım edermisiniz
şimdiye kadar bu siteden indirdiğim hiçbir oyunda password istememişti bu yüzden ööööle kaldım

Adsız
2 Aralık 2009 16:07

teşekkürler süperbabaanne bu grip beni kör yaptı galiba :)))))

2 Aralık 2009 18:44

slm shera1
sen oyunu bitirdin ben hala baştayim robotun agzini acip oyuncagi yerde dolaşan yaratiga verip kol bacak alamiyorum
yakinda benim kol bacak gidecek
lütfen yardim edebilirmisin tüm yorumlarini okudum cok güzel anlatmişsin amma bende olmuyor
yani imdattttttt

3 Aralık 2009 00:17

tmm pamuksel ilk kısım senin için oynayıp sana özel yazıcam ama bundan sonra hiç bir şekılde oyun çözümü yazmıyorum...

3 Aralık 2009 00:41

Pamuksel bu yorum senin için ;new game diyerek oyuna başlıyoruz (oyunu sıfırlaki hata olmasın )önce açılan ekranı tıkladık oyun sağa film gösterimiyle kaydı bir çöp aracı boşaltım yaptı parçalrın nereye dağıldığını gördük ;ilk önce karşımızda ters küveti tıklıyoruz düşüyor altından robotun gövdesi çıkıyor tıklıyoruz robotun başınıda tıklıyoruz birleşiyorlar.Robotun karnını tıklıyoruz bir aşagıya ve yukarı okları olan bir şekil çıkıyor mauseyi tıklayıp basılı tutup yukarı dogru itince robot uzuyor ;boyu en uzun olana kadar uzatınca bebeği tıklıyoruz robot yutuyor sonra sol yukardaki envarte çubuğunda bebeği tıklyıp alıyoruz yerde hareket halinde olan fareye benzer robota bebekle beraber tıklıyoruz robot bebeği fareye veriyor farede karşılığında kayıp olan diğer bacağı bulup bize getiriyor ...sonra sağ yanımızda bulunan mıknatısı tıklıyıp alıyoruz yine sag yanımızdaki makardaki ipi tıklayıp onuda alıyoruz ve envarte yani sol yukardaki bölümde ip ve mıknatısı birleştiriyoruz ( nesnelerden birini tıklayıp diğeri üstünde tutarsan birleşiyor )sonra sagdaki direğe yanına kadar yürüyoruz direği tıklıyoruz robot direği eğiyor birleştirdiğimiz mıknatıslı ipi envarterden alıp direğin başına tıklıyoruz (olta yaptık yani )suyun içinden kayıp kolu çıkarıyor alıyoruz ve karşıya geçmiş oluyoruz yürüyünce robot şatoya gidiyor ..........

umarım yardımcı olmuşumdur...

3 Aralık 2009 19:09

slm shera1
çok çok teşekkür ederim seni yordum sende bilirsin birşeye başladi isen devamini getirmek istersin bende bu sitede sicaklik ve dosluklar buldum cok mutluyum burdan başka bir yerede gitmek istemiyorum siz doslar sayesinde yardim alip birşeyler yapiyorum iyiki varsiniz sagolun
sevgiler saygilar
not bir şey daha başka oyunlar gibi acilan oyun sayfasinda menü hint vs yok sizdede öylemi idi

3 Aralık 2009 19:57

shera1 sagol cok yardimci oldun
ellerine emegine saglik

4 Aralık 2009 01:24

pamuksel menu var sadece hint yok :=) not geçmedim galiba mausenin oynun ekranın en altına dogru getirince menü açılıyor ve oyundan çıkarken save yapmalısın .....

4 Aralık 2009 01:27

hint de var aslında yukarda sağda ampul var ona basınca ne yapman gerektıgını gösterıyor ama oda hint sayılırsa tabi çünkü o hamleyi nasıl yapacagını kendın bulmalısın ama bu oyunda hintten çok daha güzeli var ampulun yanındaki kitabı tıkla çıkan oynu geçersen bulunduğun bölümün tam çözümünü anlatıyor sana :=)

leylaaa
4 Aralık 2009 01:43

merhaba linkleri indirmek istediğimde virüs programım Hacking / Proxy Avoidance yazıyor ayarlardan bu linkin indirilmesine izin vermeme ragmenden dangerous yazıor herkes indirmiş bende neden böyle olmus olabilir yada alternatif link verebilirmsnz bende oynamk istiyorum bunu

4 Aralık 2009 02:18

bahsettiğiniz antivirüs AVG,AVAST veya NOD32 ise onlar crackli programları pek sevmezler ve uyarı vermesi anormal değildir.kaspersky ve mcaffee ile taranmış bir oyun dosyası bu.indirip indirmemek sizin tasarrufunuzdadır

4 Aralık 2009 20:22

shera1 yardimlarina
çok teşekkür ederim sayende bende oynayacagim
yüregine eline saglik

24 Aralık 2009 22:52

sis bir şey sorabilirmiyim ben vagonu deviriyorum fakat göremiyorum ekran kartındanmı kaynaklanıyodur acaba

24 Aralık 2009 22:58

zuzu şimdi oyunu oynamadığım için vagon ne zaman devriliyor bilemem.ama bir eylem yapabilecek kadar yani vagon devirecek kadar oyuna girebilditsen ekran kartı vs sorunun olamaz zaten.

24 Aralık 2009 23:27

hımm evet şimdi baktımda yanlış yere koymuşum birde şu shera arkadaşım o dediğin 1 en üst 2 alt 3 üst o olmuyo ki ateşe atıyo

Adsız
1 Şubat 2010 01:40

yardım edin ne olur bu vidalarla oynanan oyunu kazanamıyom kafayı yemek üzereyim bu robot beni sürekli yenip gülüyor sinirlerim altüst oldu burayı gecmek için ne yapabilirim lütfen yardım edin:(((((((((((((((((

1 Şubat 2010 10:37

video walkthrough

yukarıdaki linkte youtube üzerinden full videosunu izleyebilirsiniz.

Adsız
22 Ekim 2010 16:48

Kuşu bende düşüremiyorum 2 gündür uğraşıyorum çok hızlı yapıyorum düşmüyo. Nasıl yapmam gerekiyo anlamadım robotun boyunu uzatıp kısaltıyorum yinede olmuyo.

Yorum Gönder

Eğer bu sitede oyun oynuyorsanız lütfen ip uçlarını çözümleri yoruma yazarak diğer oyuncularla paylaşınız.Bu sitenin kuruluş amacı ilk türkçe HOG veya ADV oyunların çözümünün paylaşımla yapılabileceği site olmasıdır.Lütfen yeni oynanmaya başlanmış bir oyun için hemen walkthrough linki yazmadan önce,diğer oyuncuların çözümü kendilerinin bulmak isteyebileceğini düşünün.

Lütfen kırık linkleri oyunun tam adını veya sitedeki linkini de ekleyerek BURAYA tıklayarak maille bildiriniz

PLEASE DO NOT POST SPAM COMMENTS

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2009-2012. walkthrough,hiddenobject games,solutions - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template