Alabama Smith in Escape from Pompeii



Alabama Smith,genç,zeki ve çok parlak bir arkeoloji öğrencisi.Profesörü zamanda yolculuk etmeye yarayan eski bir nesneyi bulması için yardım istediğinde Alabama'ya soruyor.alabama ve profesörün kızı Anastasia'ya günümüz Pompeii'sinden geçmiş zaman şehrine yaptıkları yolculukta yardımcı olacaksınız.Önce alabama'ya nesneyi bulmasına yardım edip sonra Anastasia'nın rolüne girip yeni arkadaşını Vezüv dağının güzünden korumaya yardım edeceksiniz.zamanda ileri ve geri gidişlerle çok eğlenceli bir maceraya hazır olun.dosya 64.25 MB

Alabama Smith is young, dashing and intelligent. He’s also a brilliant student of archeology, so when his professor needs to find an artifact that allows its bearer to travel through time, he turns to our whip-smart hero for help. Join Alabama and the professor’s daughter, Anastasia, as they travel to modern Pompeii in a mind-bending seek-and-find adventure unlike any you’ve played before!
At first, you’ll help Alabama search for the artifact, and then you’ll step into the role of Anastasia as she races to save her new friend from the eruption of Mount Vesuvius. Travel back and forth in time to solve elaborate puzzles and prepare for shocking twists and turns in this story of double-crosses and intrigue. Photorealistic visuals and atmospheric audio make this already captivating adventure all the more compelling.File is 64.25 MB



İndirmek için tıklayınız-Click to Download

Alternative Download Link

Bu Oyunu Paylaşın :
Comment Page :

+ yorum + 34 yorum

4 Nisan 2009 02:43

teşekkürler sishyphos:)
güzel bir oyuna benziyor.
hemde çok kolay:)

4 Nisan 2009 03:15

ramsesi yükleyemeyen arkadaşlar bu oyunu oynayabilirler.gerçekten güzel bir oyun:)

4 Nisan 2009 03:22

selam babannem bn azada oyununda yüzü sargılı adamda takıldım yardım edermisin..

4 Nisan 2009 11:14

şebocum ben kapatmışım pc yi ,sen gelmişsin:)
nerde takıldın tam anlatmamışsın ki?

4 Nisan 2009 11:24

çözümü yazmıyordum.ilk bölümler çok kolay.
hint tuşuda yardımcı oluyor.
ama şimdiki bölümde renkleri ayarlayacağım puzzle da takıldım:)

4 Nisan 2009 11:33

gece farjetmemişim.kutuyu açmak için tuşlara tıklayınca zaten sıralamayı gösteriyormuş.
bendeki sıralama şöyle;
4 3
6 2 5 1

4 Nisan 2009 11:43

kutuyu açtuktan sonra bir kağıt aldım içinden.sonra mini oyun çıktı.2 aynı sayfa ama soldaki resme göre elimizdeki itemleri sağdaki resimdeki yerlerine yerleştiriyoruz.
tamamlanınca çalışma odası gibi bir yerdeyiz.soldaki çekmeceyi açıyoruz.kablo alıyoruz..ve çekmecede şifre var.bendeki şifre 5816

4 Nisan 2009 12:13

kabloyu karşıda duran pc ye taktım.pc açıldı şifre sordu.çkmecedeki şifreyi sordu.bendeki şifreyi girdim 5816.
şimdi de disk resmi çıktı pc ekranında.
pcden çıkıp pcnin hemen sol tarafındaki rafa tıkladım.mini oyun çıktı.ordaki cdlerle cd kutularını eşleştiriyoruz.tek kalan diski alıyoruz.pc ekranına tıklıyoruz.şimdide pc ekranında yazıcı ve kağıt resmi çıktı.
elimizdeki kağıdı pcnin altındaki yazıcıya tıklıyoruz.code istiyor.
sağ taraftaki kitaplıktaki raflardan ceasar's code yazan kitabı alıyoruz.
kitabı masa üstüne koyuyoruz.kitabı açıp içindeki kahverengi tableti alıyoruz.ve kağıtlar çıkıyor karışık.onları düzenliyoruz.şifre çıkıyor.
24--07.ortadaki rakamlar yok.
sol tarafta öndeki kitaplığın sol kenarının ortalarına tıklıyoruz.sağda duvarda bir yer açılıyor.oraya tıklıyoruz elimizdeki kahverengi tabletle.pc ekranındaki yuvarlak şekilli daire çıkıyor.onu düzenliyoruz.
dış halka 24 X
orta halka 15 O
içteki halka 07 G olacak.
kitaptaki çıkan rakamlarda ipucu vardı.24 - - o7 diye.sadece ortadaki verilmemişti.
pcye tıklıyoruz.şifre olarak
241507 giriyoruz.
bölüm sonu:)

4 Nisan 2009 12:44

chapter II deyim:)
yerdeki odunları aldım.gaz tüpünü ve çakmağı.çakmak gaz tüpüyle birleşti.
kısa kürek,kağıt,yüzük aldım.
soldaki sobayı açıp içine odunları,kağıdı koyup çakmakla yaktım.
kısa kürekle karşıdaki tepecik gibi duran yerden clay aldım.clayi ortaki kare çukura tıklayıp.soba üstündeki vazo gibi şeye tıkladım.dry clay oldu:)

sobanın hemen önündeki kutunun önünden levye aldım.
levye ile sağda yerde duran sandığı açtım.içinden kalem,kağıt,mıknatıs,zamk,fırça aldım.
karşıda sembollerin olduğu sütunun altından maşa aldım.
karşıdaki sütunun sağına dry clayi tıkladım.wet clay oldu:)

kapıdan içerde duvara tkladım.açılan ekrana fırça ile tıkladım.elimdeki kağıdı tıkladım.sonra kalemle tıkladım.semboller çıktı.
kağıtta sıralanan sembollere göre kapı çevresindeki sembollere tıklıyoruz.kapının sağında yüzüğü koyacağımız yer çıkıyor.yüzüğü oraya koyunca hemen sağında closet case yazan bir yer beliriyor.

yerdeki kare çukurun sağ iç köşesine mıknatısla tıkladım.ızgaralı bir yer çıktı.

mıknatısla ,çıkan ızgaralı şekillerde boruların dışına çıkmadan başlangıçtan başlayarak elimizi kaldırmadan sonuna kadar dolaşıyoruz.ve anahtar aldım:)

anahtarla
closet cae yazan yeri açıyoruz.içinden renkli amuletin 1.parçasını alıyoruz. ve clay molds diye bir itemde alıyoruz.clay moldsu yanan odunların içine koyuyoruz.sonra maşayla alıyoruz.yapıştırıcı ile birleşiyor ve heykel yaptık:)heykeli karşıdaki sütunun üstüne koyuyoruz.mini oyun çıkıyor.resimleri eşleştiriyoruz.
bu bölümü bitiriyoruz:)

4 Nisan 2009 14:28

selamlar babannem hayalet adam da pencereyi bulamadım puzzle varmış orda onu bulamadım tam olarak nereye tıklıyacam bilemedim...

4 Nisan 2009 14:31

yeni öblümde ayna parçalaır topluyorum. çengel.pense,yağdanlık,el feneri,bez,kayış,tahta aldım.
şömine gibi olan yerin bize gör sağına tıkladım.açılan yere kayışı taktım.
sol tarafta büyük taşa tahtayla tıkladım altından ayna parçası ve el aynasının çerçevesini aldım.
sağda rafların altındaki mavi bidondaki ipi kestim pense ile.çengelle birleşti.

sol tarafta sütunla demir direğin ortasında yukarda bir yere çengelli iple tıkladım.makine kolu gibi birşey ve ayna parçası aldım.
makine kolu dedeiğim şeyi kayışı taktığım yere yaklaşıp soldaki yerine taktım.
kapının girişindeki heykele ayna çerçevesini taktım.ve 12 ayna parçasınıda çerçeveye tıkladım.şmdi kırık ayna parçalarını birleştiriyorum.
aynayı tamamlayınca ışık saçtı.sol tarafta sütunda şekiller belirdi.doğru şekli yapacaz ama nasıl?

4 Nisan 2009 14:32

selam şebocum:)
sana verdiğim linktede mi bulamadın?

4 Nisan 2009 14:50

şebocu yanlış oyun sayfasına yazdın yorumu hahahaha:)

4 Nisan 2009 15:26

elimizdeki bezi sağdaki rfalardan alttan 2.sinde olan kovaya tıklayıp ıslatıyoruz.kayış taktığımız yerin üstündeki yere bezi tıklayıncada soldaki sütındaki sembolleri nasıl yapacağımızı gösteren şekil tablosu görülüyor.
semblleri ayarlayınca ordan mavi kristal ve çark alıyoruz.elimizdeki 3 lü kristal mücevherine yerleşiyor.2 kristal daha lazım.
aldığımız çarkı kayışı taktığımız yere takıp,yağdanlıkla yağlıyoruz paslı çarkları.kolu aşağı indiriyoruz.
elimizdeki fenerle kapı girişinin yanındaki heykelin bize göre soluna tıklıyoruz.
bölüm sonu:)

4 Nisan 2009 15:56

karanlık bir tüneldeyiz.soldaki oyuklardan birinden altın top aldım.ortadaki parmaklıklı yere tıklayınca mini oyun çıktı.tamamen tesadüflerle tıklamam sonucunda oyunu tamamladım.karşıdaki duvarda tablet oluştu.
parmaklıklı tüünelin girişinini bize göre sağ tarafından çark aldım.
ekranda sağda duvarda üstteki kolu tıklamayın .giyotin gibi bir şey sallanmaya başlıyor.
altın topu soldaki oyuklardan alttakine koydum.bir tablet daha oldu karşıda.
sonra tünelin girişinin sğaına çıkık olan taşa tıkladım bir tablet daha.soldaki duvardaki kolu indirdim bir tablet daha.
sonra elimdeki çarkı karşıda tabletlerin üstünde sağdaki yerine takıp zincire tıkladım son tablette yerine yerleşti.
tünelin içine tıkladım.
bölüm sonu:)

4 Nisan 2009 16:12

yerden çivi,tas.levye.tahta parçaları topladım.soldaki kocaman vazoyu tıkladım sola geçti.arkasından çekiç aldım.sağdaki küçük sütuna tıkladım.yaklaştı.altından çakmak aldım.
sağda karşıda duran ayaklı mangala tıkladım çakmakla yanmaya başladı.
sağdaki küçükk sütuna tıkladım.yaklaşınca tahtalardan birini koydum.tahtada 3 tane çivi deliği açıldı.tahtayı geri aldım.
delikli tahtayı mangala koydum.
soldaki fıçıya tasla tıkladım.tasın içine su doldu.
su dolu tası yanan mangala tıkladım söndü.içinden çivi aldım.
elimdeki 5 tahtayı hemen yerdeki 2 tahta parçasına tıkladım.sonra çivi ile tıklayıp çekiçle çivileri çaktım merdivenim oldu.
meridveni kapı girişine duvara dayadım.yukardaki yere tıkladım.açılan oyunda roma rakamlarını I den VIII e kadar sol süten başlayarak sırayla dizdim.aşağıda sağda duvarda açılan yerden kristal adlım.ayrıca ordan yay ve ok aldım.
şimdi 1 kristal eksik .
karşıda sağda heykele ok ve yayla tıkladım.hemen sağında taş açıldı.secret room diye bir yere girdim ordan girince.

4 Nisan 2009 16:38

sağda yerden büyü pudrası,solda yerden mavi büyü iksiri,ortada yerdeki tası tıkladım sola kaydı ters döndü.sağda raflardan sarı ve krımızı büyü iksirleri aldım.gene sağda raftan su şişesi aldım.soldaki perdeyi tıkladım açıldı.arkasından yeşil büyü iksiri aldım.sağ ön taraftan mor büyü iksiri,sol ön taraftan boş şişe aldım.
soldaki yerdeki büyük tasa büyücü tozunu ve su şişesini tıkladım.mini oyun çıktı.oyunda gösterilen yazılara sırayla tıklıyoruz.karışıma boş şişeyi tıklıyoruz.gri büyü iksiri alıyoruz.
tablonun sağ üst yanından madalyon aldım.
tablonun hemen önünde yere tıklıyoruz.orda şişe şekilleri var.elimizdeki renkli iksir şişelerini yerleştiriyoruz.
hemen önde ortadaki altta yer açıldı.bıçak alıyoruz.
tablonun solunda duvardan madalyon parçası alıyoruz.
ters çevirdiğimiz yerde ortadaki büyük kasenin altındaki son madalyon parçasınıda bıçak yardımıyla alıyoruz.madalyonu tamamlıyoruz.
madalyonu önde rtada alttaki boş yerine takıyoruz.karşıdaki tablo açılıyor, son kristal parçasınıda alıyoruz.
şimdi açılan mini oyunda ise; elimizdeki itemleri soldaki resme göre, sağdaki resimdeki yerlerine yerleştiriyoruz.
bölüm sonu:)

4 Nisan 2009 17:22

bu bölümde elimizdeki renkli kristalli olan mücevhere tıkladım.geçmiş zamana döndük.
solda yerden makas aldım.sonra ortadaki bayraklı ipi kestim makasla .bayraklı ipi aldım.
tünelin giriş kapısının solundaki tahtadan balta aldım.
kapınını bize göre sağ tarafından, duvara dayalı taşın önünden kazma aldım.
kağının önündeki taşların üstünden yağdanlık aldım.
sonrada elimizdxeki 3 lü renkli kristal olan mücevhere tıkladım.zamanda yolculuk yaptım.ilk geldiğim yere döndüm:)

solda yerden küçük küp aldım.bayraklı iple birleşti.
soldaki araba kalıntısına tıkladım baltayla.aldığım şey bayraklı iple birleşti.ne aldığımı anlayamadım ama.
bayraklı ipim şimdi meşale olmuş.
yerdekiş ateşe tıkladım meşaleyi. meşale yanmaya başladı.
kazma ile sağdaki kapıya tıkladım.açılan yerden anahtar aldım.
heryer yıkılıyor burda ya.
biran önce çıkmalıyım:)))
tekrar 3 lü renkli kristali olan mücevhere tıkladım.geçmişe döndüm.
meşaleyi demir parmaklıklı kapıya tıkladım.kilit yeri göründü.paslanmış olan kilide yağla tıkladım.elimdeki 6 anahtarın 3 tanesini sırayla doğru olanını tıklayacağız kapıya.zaten hangi anahtarları hangi sırayla tıklayacağımız kapıya yaklaşınca anahtar deliğinin üstünde gösteriyor.
kapı açıldı.
bölüm sonu:)

4 Nisan 2009 17:55

şimdi de 2 resim arsındaki 15 farkı buluyoruz:)
yeni açılna yerde ise solda rafın altından makas,sağdaki masa üstünden tornavida,solda yerden taş aldı.makasla ortadaki gerili ipi kestim.ipi aldım.
taşla soldaki rafın üstündeki cama dolaba tıkladım.krırıldı ve nahtar civatası aldım.
ve 3 renkli kristal olan mücevhere tıkladım.geçmişteyim.
yerden kase ve meşale aldım.

4 Nisan 2009 21:13

meşaleyi yerdeki ateşe tutup yaktım.3 lü renkli kristale tıkladım.geri döndüm.
oadadaki sağdaki sandalyeye tıkladım ortaya geçti.meşaleyi tavandaki yangın sistemine tutum.birden sular akmaya başladı.
kaseyi tavandaki su borusuna tuttum.yere konuldu kase.içi su doldu.tıklayınca kaseyi aldım.
tornavidayla sağdaki yangın paneline tıklayıp açtım.paneli düzenliyoruz.(yeşil ışıkları yakıyoruz.pembe ışıkları yakmıyoruz.)
akan sular duruyor.yangın sistemini kapatıyoruz.
tekrar 3 lü kristale tıklayıp geçmişe dönüyoruz.
su dolu kaseyi yerdeki ateşe tıklıyoruz.ateş sönüyor.
elimizdeki ipi soldaki çarklı mekanizmaya takıyoruz.
elimizde tahta anahtar aparatını karşıdaki parmaklı kapının bize göre sağına takıyoruz. ve soldaki mekanizmaya tıklayınca parmaklıklar açılıyor.
açılan kapıya tıklıyoruz.
ayak izleri ile dolu mini bir oyun açılıyor.ayak izlerinin sağ ve sol teklerini buluyoruz.son tek kalan ayak izine tıklıyoruz.bölüm bitiyor.
şimdide gene fark bulma oyunu çıktı.2 resim arasındaki 16 farkı buluyoruz.

4 Nisan 2009 23:20

solda varillerin arasından rulo kağıda tıkladım yere düştü.tıklayınca içinde şekiller var.hapihanedeki hücra sayısı imiş kağıttaki şekiller.(16 hücre)
demir parmaklı kapının ortasındaki kola tıkladım,kırık bir şekilde aldım.

yerden kirli bir rozet aldım.
3 lü renkli kristale tıkladım.zamanda yolculuk yaptım gene:)
burda masanın üstündeki beze tıkladım.kirli rozet temizlendi.
3 tane kağıt parçası buldum.kağıt tamamlandı.
sağda karşı duvardaki prize yerdeki fişi taktım.
karşıdaki çekmecelerden üsttekine tıkladım.çanta düştü yere.çantanın içinden kağıt bıçağı ve fırça aldım.
elimdeki tamamlanan kağıdı sağda karşı duvardaki tv ekranı gibi yere tıkladım.orda kaldı.
soldaki dolaptan yapıştırıcı aldım.kırık kola sürüldü.
soldaki dolabın üst rafından kase aldım.
3 lü renkli kristale tıkladım geçmişe döndüm:)
krırık yapıştırıcı sürdüğüm kolu ortadaki yerine taktım.tıklayınca soldaki parmaklık açıldı.
elimdeki kaseyi soldaki hücrenin içindeki yığına tıkladım.itemler arasındaki fırçayı boyadı.
kristale tıklayıp geleceğe döndüm.
ordada soldaki hücre açılmıştı.hücredeki yerde duran mikroskop parçasını
aldım.
masa üstündeki mikroskoba taktım.
elimdeki fırçayı masa sütünde duran bardağa tıkladım.bardağın rengi değişti.
elimdeki temeiz rozeti mikroskoba koyup baktım.üstündeki armayı gördüm.
tekrar kristale tıklayıp geçmişe döndüm.
elimdeki temiz rozeti karşıda sağdaki meşalenin altındaki şekilli taşlardan rozet üstündeki şekil olan taşa tıkladım.açıldı.ve resim ve şekilli kağıt çıktı ordan.(hapishanedeki mahkümların sayıları)
sağda duvarda tablo gibi olan yere tıkladım.ordada şekil ve resim var.(gardiyanların sayısı-11)
kristale tıklayıp geleceğe döndüm:)
karşıda çekmecelerin üstünden kağıt bıçağıyla yapışkanlı kağıt aldım.kağıdı masadaki bardağa tıkladım.parmak izi kağıda yapıştı.
parmakizli kağıtla karşıda 2 hücre arasındaki dolabın üst camına tıkladım.açıldı ve içinden yapmamız gereken bir düzenek çıktı.
düzeneğe sırayla tv ekranı gibi yere koyduğumuz kağıttaki ipuçlarına göre numaraları giriyoruz.
• 1) geçen ayın 21. gününde mahkumların sayısı
• 2) hapishane gardiyanları sayısı ve
• 3) hapishane hücrelerinin sayısı.
yani buna göre;
diğer tarafta ipuçlarını bulmuştuk.
1)63
2)11
3)16
ayarlıyoruz düzeneği buna göre.
kasa açılıyor içinden asit alıyoruz yeşil renkte.
kristale tıklayarak geçmişe dönüyoruz.sağdaki hücrenin kilidine asidi döküyoruz.kilit eriyor ve hücre açılıyor.
ve fark bulma oyunu çıkıyor.16 farkı buluyoruz.
sonra kız hücreye girip erkek arkadaşını kurtarıyor.
VE OYUN SONU:)))

4 Nisan 2009 23:21

sishyphos çok teşekkürler:)
gerçekten güzel,kolay,zevkli bir oyundu.
zorlanınca zaten hint tuşu çok yardımcı oluyor:)))ne yapmamız gerektiği konusunda:)

4 Nisan 2009 23:23

163.900 puanla 1.sıradayım:)

Adsız
15 Nisan 2009 19:58

slm süper babaanne bende oyunlara başlayabilsem
oyunlar hakkında yorumlaşırız bende süper anneanneyim. :))

6 Eylül 2009 21:12

hata veriyor :(

su
6 Eylül 2009 22:29

jenelif ben şimdi denedim.direkt açıldı.

31 Ocak 2011 14:58

arkadaşlar yukarıdaki oyun resmindeki dolabı açmak için gerekli olan şifre ne ya bulamadım

31 Ocak 2011 16:57

9 nolu yorumda yazıyor şifre sanırım

25 Nisan 2011 12:54

ben daha birinci bölümdeki çekmecenin şifresini çözemedim yardımcı olurmusunuz :)

25 Nisan 2011 14:56

7 ve 8 no lu yorumları okuyun xxl

31 Ocak 2015 13:40

Arkadaşlar ; 1) geçen ayın 21. gününde mahkumların sayısı
• 2) hapishane gardiyanları sayısı ve
• 3) hapishane hücrelerinin sayısı.
yani buna göre;
diğer tarafta ipuçlarını bulmuştuk.
1)63
2)11
3)16
Bu bulduğumuz sayıları şifre çözücüye nasıl yazacağız.bir türlü şifre çözücüye bu sayıları oturtamadım.Eksik yada yanlış yapıyorum sanırım.Lütfen yardımcı olur musunuz ...

31 Ocak 2015 13:41

Arkadaşlar ; 1) geçen ayın 21. gününde mahkumların sayısı
• 2) hapishane gardiyanları sayısı ve
• 3) hapishane hücrelerinin sayısı.
yani buna göre;
diğer tarafta ipuçlarını bulmuştuk.
1)63
2)11
3)16
Bu bulduğumuz sayıları şifre çözücüye nasıl yazacağız.bir türlü şifre çözücüye bu sayıları oturtamadım.Eksik yada yanlış yapıyorum sanırım.Lütfen yardımcı olur musunuz ...

31 Ocak 2015 17:26

demetis;taa 2009 da oynanan bir oyunu sormuşsun!bırak 2009 u bize (bana) 6 ay önceki oyunu bile sorsan hatırlamayız,üstelik çok spesifik bir şey sormuşsun,belki şu link sana faydalı olur.

http://www.gamezebo.com/2008/11/24/alabama-smith-escape-pompeii-walkthrough-cheats-strategy-guide/

Yorum Gönder

Eğer bu sitede oyun oynuyorsanız lütfen ip uçlarını çözümleri yoruma yazarak diğer oyuncularla paylaşınız.Bu sitenin kuruluş amacı ilk türkçe HOG veya ADV oyunların çözümünün paylaşımla yapılabileceği site olmasıdır.Lütfen yeni oynanmaya başlanmış bir oyun için hemen walkthrough linki yazmadan önce,diğer oyuncuların çözümü kendilerinin bulmak isteyebileceğini düşünün.

Lütfen kırık linkleri oyunun tam adını veya sitedeki linkini de ekleyerek BURAYA tıklayarak maille bildiriniz

PLEASE DO NOT POST SPAM COMMENTS

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2009-2012. walkthrough,hiddenobject games,solutions - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template